Топ мениджърите на България 2021: Радослав Кошков, управител на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово

Топ мениджърите на България 2021: Радослав Кошков, управител на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово

Топ мениджърите на България 2021: Радослав Кошков, управител на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово

“Мениджър на годината” е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса.  Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.

През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.

„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В стартиралата от началото на седмицата поредица ви представяме разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Сред топ мениджърите на 2021 г. е и Радослав Кошков, управител на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово:

В България сякаш се смущаваме да въвеждаме смели политики и да се държим като иноватори

- Коя е най-важна тенденция във вашия сектор в момента?

- Най-големите тенденции са дигитализация и енергийна ефективност и те са в пряка връзка. Да разбираме ограниченията, които планетата ни поставя, да направим поведението и живота си по-зелени – това ще бъде неотменна, все по-актуална тема и тя неизбежно ще е свързана с ефективността във всеки неин аспект дори в ежедневието ни. Дигитализацията е отговорът как всички промени, от които имаме нужда, да станат по устойчив, бърз и най-ефективен начин. Covid само ускори тези мегатенденции и много бързо ги направи част от настоящето ни. Преди това те пак бяха тук, но много хора мислеха за тях само като за поглед в бъдещето.

- Кое беше новото умение, което развихте по време на пандемията?

- Колкото и странно да звучи, близост и комуникация. И аз лично, и екипът ми се научихме да преодоляваме разстоянието наум, да не мислим за него и да сме ангажирани и посветени на целите си независимо къде се намираме и при какви обстоятелства. Хубавото беше, че компанията като култура и дигитални технологии беше подготвена и това някак стана съвсем спонтанно. Много неща, които преди отнемаха доста време за подготовка и очакваха момента за среща на живо, сега вървят без паузи, достигайки до много повече хора.

За нас като екип, но и като общност, защото екипът винаги е и общност, най-важно беше, че не изгубихме комуникацията. Точно това ни помогна да останем мотивирани и да преведем бизнеса си успешно през този период.

Този подход прилагахме и към нашите клиенти и партньори – останахме в постоянна връзка, бяхме прозрачни за глобалното състояние на компанията ни и се стремяхме да ги подкрепим чрез всички инструменти, които имаме. Мога да кажа, че в нашата екосистема от партньори общуването беше ключ към стабилността и тяхното поведение доказа, че основите ни са стабилни и имаме на кого да разчитаме.

 - Държавата повече пречи или повече помага за развитието на вашия бизнес?

- Ние нямаме лош опит държавата да ни е пречила. Все още обаче, струва ми се, тя не прави всичко, което би могла. В България сякаш се смущаваме да въвеждаме смели политики и да се държим като иноватори, да създаваме условия за това по-добрите технологии да изместват по-бързо отживелите. Смятам, че в това е шансът на малки държави като нас. Вижте например ресурса от специалисти, който имаме в IT сектора.

В много отношения се притесняваме да заявим амбиции, защото сме малка странаq и това е нещо, което е добре да променим. Ние винаги сме по-резервирани към потенциала на бизнес средата и сякаш сами ограничаваме амбициите си.

Мисля, че тук държавата може да е по-насърчаваща и активна. Това би било само от полза за икономиката и за цялостния дух на средата.

***

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria,  Volkswagen БългарияМетрореклама

Медийни партньори са: bTV,  БТАБНРdir.bgДарик24 часаBloomberg TV BulgariaDnes.bgBulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ