Лошите служители правят шефовете по-добри

 Лошите служители правят шефовете по-добри

В началото на моята кариера си мислех, че съм фантастичен мениджър. Това продължи до момента, когато наех служител, който не успяваше да отиде навреме за среща с клиент.

Освен това, той никога не си водеше бележки, държеше се агресивно със своите колеги и си мислеше, че някои аспекти на работата са под неговото ниво. Обичаше да дразни другите и с времето ставаше все „по-добър“ в това.

Този служител ме накара да разбера, че никога не съм бил изключителен лидер.

За известно време обвинявах този човек за всички проблеми в екипа, а и в компанията като цяло. Не след дълго, другите служители започнаха да питат „Какво ще направиш по въпроса?“  Истината е, че не знаех какво да направя. Нямах необходимите уменията, за да се справя с предизвикателството, известно като „трудния служител“.

След като анализирах проблема, осъзнах, че хората, които съм ръководил до момента, са били страхотни служители. Управлението на подобни работници беше лесно, тъй като те бяха отговорни, компетентни и отдадени на своята длъжност. Те щяха да бъдат също толкова успешни, дори и ако аз не бях техен шеф.

Тогава си припомних нещо, което съм чувал от моята майка: „Най-добрите ученици не са тези, които те правят добър учител. Това зависи от най-лошите.“ Днес мога да кажа, че същото се отнася в пълна степен и за мениджърите.

Най-лошият ви служител вероятно не се съобразява с нормите и правилата в офиса, не върши работата си в съответствие с вашите изисквания и рискува връзките и взаимоотношенията със своите колеги и клиенти. Начинът, по който ще се справите с тези проблеми, зависи изцяло от вашите мениджърски умения.

Въпреки че те превръщат работата ви в пълен хаос, лошите служители разкриват пред вас редица възможности, които никога няма да получите от добрите работници.

1. Принуждават ви да развиете комуникационните си умения по-бързо.

Способността да давате конструктивна и навременна критика е рядко срещано, но много полезно умение.

2. Учат ви да давате кристално ясни инструкции.

Повечето служители не се опитват умишлено да пренебрегват инструкциите и правилата за работа. В повечето случаи, те просто не са разбрали инструкциите, не са си направили труда да поискат пояснение или пък просто са предполагали, че знаят как да се справят със ситуацията.

3. Карат ви да бъдете по-сигурен във вашата идея за офис културата, която искате да създадете

Независимо дали сте главният изпълнителен директор или мениджър  от средно ниво, вашият екип трябва да следва офис култура с точно определени вярвания и нагласи за вашите бизнес, клиенти и пазар, а също така и помежду си.

Когато тази визия се оспорва, вие сте принудени да обясните на екипа си какво точно се очаква и изисква от тях и какви са проблемите, които може да се появят ако те не следват тези правила.

4. Помагат ви да изградите довери в екипа

Негативното отношение и непродуктивната работа не са най-големите проблеми, свързани с лошите служители. Най-лошото е, че те показват неспособността на мениджъра да коригира тяхното поведение и представяне.

Най-важното за екипа е този проблем да бъде решен възможно най-бързо, за да може всички да продължат напред. След като разберете основната причина за проблемите, намерете решение и дръжте служителите си отговорни за реализирането на вашия план.

Ако дори и след това няма видим прогрес, значи е време да уволните проблемния работник. По този начин едновременно решавате проблема и печелите доверието на вашия екип.  

5. Помагат ви да впечатлите вашите шефове и клиенти

Освен че ще ви спечели уважението на вашите подчинени, способността да се справяте с трудни ситуации ще остави добро впечатление и у вашите шефове и клиенти. Липсата на проблеми остава незабелязана, но умението да се справите с трудности своевременно и справедливо, носи множество позитиви в света на бизнеса.

Въпреки че работата с трудни хора е неприятна и стресираща, трябва да бъдете благодарни за възможностите, които тя отваря. Те ще са служителите, от които ще научите най-много и, които ще помогнат за вашето професионално развитие. 

Робин Камароте, автор на „Own It: Drive Your Career to a Place of Happiness and Success", за inc.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ