Почтеността трябва винаги да е на първо място
В наши дни се наблюдава критичен недостиг на честност и почтеност. За може би най-успешният инвеститор в историята – Уорън Бъфет, почтеността е качество, което е незаменимо при изграждането на ефективни екипи, в които отделните членове могат да имат доверие един на друг.
В реч пред студенти от университета във Флорида от 1998 г. Бъфет разказва за конкурентното предимство, което имат хората, взимащи бизнес решения на база своята почтеност.
Търсим три неща, когато наемаме нови хора. Търсим интелигентност, търсим инициативност и търсим почтеност. Ако кандидатите, които смятате да назначите, не разполагат с последното, то първите две ще ви погубят. Ако сте готови да работите с непочтен човек, то трябва да се надявате, че той е мързелив и глупав, защото в противен случай той ще ви съсипе“, казва Бъфет.
Почтеността трябва винаги да бъде на първо място при даването на оценка на кандидатите за определен пост. Не трябва да забравяте, че има множество работници, които непрекъснато скачат от една работа на друга, следвайки мантрата „преструвайте се, докато не успеете“. Тези хора са известни с това, че пълнят автобиографиите си с полуистини и откровени лъжи с надеждата, че потенциалният им следващ работодател ще бъде толкова впечатлен от тяхното представяне, че няма да положи усилия, за да провери дали техните твърдения имат общо с реалността.
Днес мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители, трябва да полагат огромни усилия в процеса по подбиране на кандидати, за да се уверят, че ще назначат на работа почтен човек. В противен случай описанията по-горе „мързелив и глупав“ кандидат може ви струва скъпо.
Следвайки съвета на Бъфет, първата ви работа като мениджър, отговарящ за назначаването на нови служители, е да се научите как да оценявате дали даден човек е почтен. Това може да бъде постигнато чрез няколко въпроса, които разкриват много неща за идентичността на кандидатите за работа:
1. Разкажете ми за случай, в който сте били изправени пред труден проблем, в основата на който е била етична дилема. Какво се случи и как реагирахте?
2. Кога за последно „нарушихте правилата“? Каква беше ситуацията и какво направихте?
3. Когато работите с хора, как бихте описали предпочитаната от вас връзка с тях? (използвайте този въпрос, за да оцените способността на кандидата за честна и открита комуникация – важен отличителен белег за почтеност).
4. Кои ценности смятате за най-важни при работата в екип? (този въпрос разкрива много за чувството за справедливост и идеята за прозрачност на кандидата)
Ако се окажете в трудна ситуация с клиент, бихте ли прибягнали до някаква малка лъжа, за да се измъкнете“ (това е подвеждащ въпрос, който ще разкрие ценностите на кандидата. Всеки почтен човек би счел този въпрос за червен флаг и би възразил срещу него. Можете да обясните мотива си за задаване на този въпрос на по-късен етап, след като прецените дали кандидата има склонност да лъже).
.................
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.