Не отписвайте средния мениджмънт

Някои специалисти по бизнес развитие са на мнение, че мениджърите от средния ешелон са динозаври, а новите технологии са метеоритът, който окончателно ще ги изпрати в миналото.
Аз самият бях един от тези, които смятаха така. Наблюдавах функциите на мениджърите средно ниво и виждах, че важността им намалява заради действието на няколко основни фактора:
Първо, съвременните системи за управление могат да събират и съхраняват информацията, която мениджърите средно ниво предоставят на висшите мениджъри. Ако главният изпълнителен директор внезапно се поинтересува от броя на запитванията за атлантическия регион през третото тримесечие, той може просто да влезе в базата данни и да си набави информацията.
Второ, повсеместните и разнообразни по вида си комуникации успешно могат да осигурят пренасяне на посланията от лидерите на организацията до всички нейни служители. Уебсайтовете, блоговете, форумите, и дори мейлите могат напълно и много по-ефективно да заместят едно съвещание, в което например мениджърът на атлантическия регион споделя информацията, която е получил от централата.
Поради всичко това, дните на средните мениджъри са преброени, така ли? Не!
Пол Остерман, професор по управление на човешките ресурси в Масачузетския технологичен институт, изследва мениджърите в големи организации от десетилетия. Най-новата му книга – „Истината за средния мениджмънт”, е фокусирана именно върху хората от това равнище, чиято дейност според автора е изключително важна.
Остерман формулира няколко основни отговорности на мениджърите средно ниво:
1. Да формират екипи и да им помагат да се сработват.
2. Да бъдат посланици между различните екипи - задача, която изисква „изключителни способности за управление на взаимоотношенията”.
3. Да вземат решения, които „убягват от вниманието на висшия мениджмънт, но въпреки това за важни за представянето на организацията”.
4. Да действат като трансмисия между високите и ниските етажи на компанията.
Това ме учуди – аз бях приел, че именно новите технологии осигуряват трансмисията. Но Остерман доказва, че „промяната е свързана с това, че организациите са станали по-комплексни и разнородни, което само увеличава важността на мениджърите средно ниво”. Те са винаги в движение, те са хора на действието и работят усърдно, за да направят така, че комплексната и разнородна компания да върви в правилната посока.
Остерман успя да ме убеди, че мениджърите средно ниво са не просто важни - те са ключови фактори, без които организацията остава с вързани ръце.
Андрю Мак Афий, OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |Икономическият растеж на Китай надмина очакванията, но митата замъгляват перспективите
Икономика |Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.