Нещата, които служителите искат от мениджърите
Често ми се налага да напомням на интелигентни мениджъри, че управлението изисква време и енергия. Да контролираш действията на един екип и да го мотивираш и вдъхновяваш едновременно е голяма задача. Това споделя Мелиса Рафони, консултант, съветвал в САЩ повече от 100 изпълнителни директори на компании.
От практиката си Мелиса е извела 8 най-важни неща, които екипът според нея очаква от мениджъра си.
Ето кои са те.
1. "Кажи ми моята роля, кажи ми какво да правя, и ми дай правила". Микромениджмънт? Не, това се нарича ясна навигация на труда. Дайте на служителите си точни параметри, за да бъдат наясно какво се очаква от тях, и те ще се представят добре, обяснява консултантът.
2. "Моля, дисциплинирай колегата". Често чувана реплика в офиса е: "Искам да кажа на шефа си, че поведението на колегата ми Х е просто недопустимо. Но не мога!". Дръжте хората отговорни за постъпките им като играчи в екипа по начин, който е справедлив и който кара всеки да разбере какво е приемливо и какво не.
3. "Развълнувай ме". Накарайте служителите да се вълнуват от случващото се в компанията, от работата, или даден проект.
4. "Впечатлете ме". Силните лидери вдъхновяват екипа си по най-различни начини. Едни от тях са смели и храбри, други - креативни и интелигентни. Тези лидери притежават качества, които остналите от екипа нямат, но биха искали да имат.
5. "Не забравяй да ме похвалиш". Мотивирайте служителите, като показвате, че забелязвате силните, а не само слабите им страни.
6. "Не си изпускай нервите". Не излизайте от контрол по време на срещи, само защото служителите не оправдават очакванията ви. Това най-често създава сред тях последвала непродуктивност.
7. "Дай ми свобода". Нека служителите имат възможност да работят върху интересни проекти без да се блокират от чувството за липса на правомощия само да избират. Покажете, че вярвате в техните способности сами да взимат добри решения.
8. "Поставяй ми постижими цели". Мениджърите, които наемат хората си на неподходящи за тях позиции, ги възпрепятстват да постигат поставените им задачи.
Източник: Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.