Мтел с ръст във всички основни показатели през 2017 година

Мтел с ръст във всички основни показатели през 2017 година

Мтел е с ръст по всички основни финансови показатели през 2017 година според обявените финансови резултати на A1 Telekom Austria Group, част от която е българският телеком. Тенденцията за ръст на приходите на компанията продължава вече втора поредна година, като през миналата те са се повишили с 4,7% до 431,2 млн. евро. Повишението на EBITDA е с 3,6% до 130,1 млн. евро, като средният приход от фиксирана линия (ARPL) се покачва с 5,9% до 11,4 евро, а средният приход от абонат (ARPU) остава стабилен на ниво от 5,5 евро.

Положителните резултати се дължат на увеличение както на приходите от мобилни услуги и продукти с 3,9% до 337,4 млн. евро, така и на по-високи приходи във фиксирания сегмент с 7,6% до 93,8 млн. евро. Причините за ръста на приходите в мобилния сегмент са повишената употреба на 4G мобилен интернет, водеща до по-големи продажби на мобилни услуги, както и ръст на дела на клиентите на договор до 88,0%, при 85,4% година по-рано. Продажбите на мобилни устройства нарастват с 22,7% до 57,5 млн. евро поради засиления интерес към смарт телефони и таблети. Ръстът на приходите от фиксирани услуги се дължи на ексклузивното спортно съдържание, което Мтел предлага чрез собствените си канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, както и на успешно предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и повишено търсене на иновативни ICT решения.

Броят на клиентите на мобилни услуги отбелязва спад с 3,2% до 3.977 млн. заради намаление на абонатите в ниския ценови сегмент. Основната причина е промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. В същото време компанията отчита ръст на абонатите във високия ценовия сегмент, а именно на бизнес клиентите и тарифите с мобилен интернет. В резултат на това средният приход от мобилен абонат (ARPU) се запазва на нивото от миналата година от 5,5 евро, като негативният ефект от новите роуминг регулации и намалението на цените за взаимосвързване почти изцяло се компенсира от предлагането на допълнителни услуги, обогатяване на продуктовата гама и подобряване качеството на обслужване.

Броят на клиентите на телевизия и домашен интернет нараства в сравнение с миналата година, което частично компенсира общия спад на клиентите на фиксирани услуги с 1,4% до 1.005 млн. Резултатите на Мтел за 2017 година бележат стабилен ръст на основните показатели, което е следствие от постоянните усилия на мениджмънта за подобряване на продуктите и услугите на компанията и въвеждане на все повече иновации.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ