Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Над 20 са задържаните митничари в операцията на ГКПП-Кулата
23 митнически инспектори са задържани при започналата късно снощи акция на митница Кулата, съобщи началникът на спецпрокуратурата Иван Гешев. В операцията, която блокира напълно контролно-пропусквателния пункт за часове наред, са участвали над 250 души. По информация на bTV в късните нощни часове се е наложило да бъдат използвани и следови кучета за издирване на укриваща се митничарка. При обиските са открити на различни места и 60 хил. лв.
По-рано днес главният секретар на МВР главен комисар Младен Маринов съобщи, че операцията се провежда съвместно от ДАНС и Главната дирекция за борба с организираната престъпност срещу корупционна схема в Агенция "Митници" и в нея са задържани само митничари.
ГКПП-Кулата ще остане затворена колкото е необходимо, "за да се документира престъпната дейност на тези служители.", обяви директорът на Агенция "Митници" Георги Костов.
Разследването, довело до мащабната операция, започнало още преди две години след сигнал за случай от март 2015 година. То е срещу престъпна група, която вземала подкупи.
На Кулата минават около 1000 - 1500 камиона дневно. Митничарите вземали дребни пари, за да не създават пречки на шофьорите на камиони, в т.ч. и по 5-10 евро на автовози, чиято дължина не била измервана, поясни Иван Гешев.
В схемата имало и ВИП клиенти - кръг от фирми, които плащали такса между 50 и 100 лева, за да не проверяват камионите им. Плащанията ставали на месечна база. Началникът на смяна вземал отчетите и така всеки митнически инспектор имал фирма, с която работел. Тези, които не били "на абонамент" плащали на всяко минаване. При претоварен камион това струвало 50 - 100 евро, разказа още той.
Имало шофьори, които карали без винетки и при напускане на страната плащали такса, за да могат да продължат. А служителите въвеждали винетка на друг човек. Тази "услуга" се таксувала по 10 лева. До момента е известно за 6т фирми, участвали в схемата за плащане на специално обслужване от митническите служители.
В ранния следобед опашки на Кулата имаше предимно от товарни автомобили, като и от двете страни, на вход и изход бяха около 4 километра.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.