Когато ядете кисели краставички, нещо изненадващо се случва с мозъка ви

Политика за бисквитки

„Храна за размисъл“ придобива съвършено ново значение, буквално. Мнението, че рибата подобрява мозъчните функции, е широкоразпространено. Най-вероятно обаче съществува още една супер храна, която стимулира сивито ни вещество и е общодостъпна. А именно – киселите краставички, пише LifeHack.

Разбира се, не всички кисели краставички имат позитивен ефект върху мозъка. Изследване, проведено колежа „Уилям и Мери“ във Вирджиния, открива, че естествено ферментиралите храни като кисели краставички с копър, могат да увеличат нивата на серотонин – химикал, отговорен за нашите настроения.

За хората, които се борят с тревожност или депресия, този тип храна би могла да замени фармацевтичните антидепресанти.

Стомашно-чревният тракт и тревожност

Според д-р Майкъл Гершон – автор на The Second Brain – нашият стомашно-чревен тракт е своеобразен втори мозък в тялото (броят на невротрансмиторите и на двете места е почти еднакъв).

Ако обаче нашият мозък контролира нашите чувства и решения, стомашно-чревният трак взима решения от типа на поглъщане, храносмилане, абсорбиране и/или елиминиране на питателни вещества. Той дори комуникира с главния мозък – изследвания показват, че при наличието на проблеми в стомаха се изпращат сигнали до мозъка. Това от своя страна задейства поредица от промени в настроението, което обяснява защо хора с проблеми в тази област страдат много повече от депресия и тревожност.

Кисели краставички и еуфория

Невротрансмитерът GABA представлява група неврони в мозъка, които отговарят за двигателните ни функции и зрението. Освен това регулират нашата тревожност. И когато хапвате кисела краставичка, вие влияете ползотворно както на стомашно-чревния си тракт, така и на мозъка. Ферментиралите храни от този тип имат полезни бактерии, наречени пробиотици (съществуват множество изследвания, които откриват корелация между тревожността и пробиотиците).

В рамките на изследване, проведено от Университета „Коледж Корк“ в Ирландия плъхове, разделени от своите майки, са били инжектирани с пробиотици. Учените откриват, че подобно лечение регулира тяхното поведение и намалява усещането за стрес. Резултати като тези подкрепят хипотезата, че пробиотиците имат потенциала да променят нашите настроения и да заздравяват имунната ни система.

Още едно изследване, което доказва, че киселите краставички правят хората по-малко стресирани, бе проведено от Университета Мериленд. То разглежда хранителните навици на 700 студента и открива, че хората, които приемат ферментирали продукти, страдат по-малко от социална тревожност.

Яжте повече ферментирали храни

Киселите краставички не са единственият тип храна, който влияе ползотворно на стомашно-чревния тракт. Включвайте към диетата си и кисело мляко, тъмен шоколад, супа мисо, кисело зеле и т.н.

Не трябва да забравяйте обаче, че ферментиралите продукти са богати и на натрий. Изследване, направено в Турция, открива, че хората с рак на стомаха приемат повече кисели краставички от онези, които не страдат от това заболяване. Затова най-добре приемайте този тип храни с известна умереност.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"