Ниските нива на "лошия" холестерол намаляват риска от деменция и Алцхаймер

Политика за бисквитки

Ново южнокорейско проучване установява, че хората с нива на лошия холестерол (LDL) под 70 mg/dl имат с 26% по-нисък риск от развитие на деменция и с 28% по-нисък риск от болестта на Алцхаймер в сравнение с тези, чиито нива на LDL надвишават 130 mg/dl. Резултатите от изследването, проведено от екип от учени в Медицинския колеж на университета „Халим“ в Сеул, Южна Корея, са публикувани в престижното издание Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry.

Статините осигуряват допълнителна защита

Според учените статините – медикаменти, предназначени за понижаване на холестерола – също играят ключова роля в намаляването на риска от деменция и Алцхаймер. Те не само подпомагат поддържането на LDL холестерола в оптимални граници, но и имат потенциален невропротективен ефект. „Тези констатации подчертават значението на поддържането на определени нива на LDL за превенция на когнитивни заболявания“, коментира ръководителят на изследването д-р Йерим Ким, доцент по неврология в университета „Халим“.

Оптимални нива на LDL холестерола според експертите

Според Американската сърдечна асоциация, препоръчителните нива на LDL холестерол са:

  • Под 100 mg/dl за здрави хора;

  • Под 70 mg/dl за хора с анамнеза за инфаркт, инсулт или други сърдечно-съдови заболявания.

Поддържането на ниски нива на LDL чрез здравословно хранене, редовна физическа активност и при необходимост – медикаментозна терапия със статини, може да допринесе за дългосрочното когнитивно здраве.

Заключение

Това изследване предоставя допълнителни доказателства за важността на контрола върху холестерола като част от стратегията за превенция на невродегенеративни заболявания. Резултатите подчертават ползите от поддържането на LDL холестерола в оптимални граници и подкрепят ролята на статините в намаляването на риска от деменция и Алцхаймер. Редовните медицински прегледи и здравословният начин на живот остават ключови фактори за дълголетие и добра когнитивна функция.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света