Търси се идеалният работодател! Вие, какво предлагате?
Когато на пазара на труда има повече хора, търсещи работа, отколкото свободни позиции, рядко се намират кандидати, които да отхвърлят оферта за работа. В този случай пазарните условия благоприятстват работодателите, а кандидатите са принудени да се примирят с условия, които са далеч от перфектни. В съвременният пазар на труда обаче все повече хора могат да си позволят лукса да бъдат по-придирчиви в избора си на работно място и дори не е необичайно търсещите работа да отхвърлят оферти, които не отговарят на 100% на техните критерии.
Макар че това несъмнено може да бъде обезсърчаващо за някои работодатели, важно е да се знае, че ситуацията далеч не е извън техен контрол. Ако и вие попадате в редиците на работодателите, които все по-често губят добри служители или не успяват да привлекат талантливи кандидати, има няколко промени, които може да направите, за да повишите интереса на хората към работните места, предлагани от вас.
Ключът към постигането на този ефект е в разбирането на причините, които карат кандидатите за работа да отхвърлят вашите оферти.
От кариерния сайт Glasdoor са потърсили мнението на няколко експерта по набирането и подбора на персонал, които са споделили с тях най-честите причини за отхвърляне на оферта за работа:
1. Кандидатът е получил предложение от друга компания, включващо по-високо заплащане и повече бонуси
Няма смисъл да се залъгваме - заплатата и привилегиите са първите две неща, на които кандидатът обръща внимание в обявите за работа, така че ако друга компания може да предложи по-добро заплащане и по-обширен пакет от бонуси и облаги на работното място от вашата, то е много вероятно тя да бъде по-привлекателна за повечето кандидати. Най-добрият начин да избегнете неразбирателства при този аспект от условията на работата е като още от самото начало бъдете колкото се може по-прозрачни в комуникацията по отношение на заплащането и привилегиите, които предлагате, съветва Алекс Бенджамин, собственик на Recruiter Written.
„По-добре е да изгубите кандидата в ранния етап от преговорите, отколкото да преминете през целия процес на наемане и в крайна сметка да се изправите пред неразрешими различия в очакванията за нивото на заплащане“, казва Бенджамин
Освен това си струва и да разберете кое е нещото, което кандидатът за работа цени най-високо – ако той е напуснал предходната си компания заради несъотвествие между неговите ценности и идеали и фирмената и култура, то може би заплата играе само вторична роля при техния избор.
„Не винаги проблемът е в заплащането – фирмената култура и множеството аспекти от работата в дадена компания са не по-малко важни. Дните платен отпуск, гъвкавото работно време, възможностите за професионално обучение и развитие са само част от привилегиите, които могат да привлекат кандидатите към определено работно място“, казва Ха Фам от TINYpulse.
Въпреки това, ако кандидатите за работа често отхвърлят вашите оферти по причини, свързани с предлаганото от вас заплащане, то може би е време да го сравните с предложенията на вашите конкуренти, за да получите по-добра представа за състоянието на пазара.
2. Интервюто за работа и процеса по наемане са били неприятни за кандидата
Разбира се, вие почти никога не закъснявате за интервюто с кандидат за работа и винаги отговаряте на време на неговите въпроси по имейла, но ако все пак това се случи, този факт няма да има никакво значение за човека, на който се е наложило да ви чака. Ако не направите добро първо впечатление, много вероятно е не получите възможност да оставите по-добро впечатление на по-късен етап. Прекалено дългите интервюта и прекалено продължителните и изморителни процеси по подбор на служители са сред най-честите оплаквания на кандидатите за работа.
„Може би са преминали през няколко интервюта с различни мениджъри от организацията, от които зависи вземането на крайното решение при назначаването на нови служители, или пък са били игнорирани от работодателя в продължение на цяла седмица и изведнъж от нищото са получили оферта за работа, какъвто и да е конкретния случай, твърде дългия процес по интервюиране и назначаване не оставя добро впечатление“, казва Джаки Дучи, главен изпълнителен директор и основател на Ducci & Associates.
„В действителност те карат кандидатите да мислят, че фирмата е неефективна в работата си и че мениджърите са нерешителни в процеса на вземане на решение, което може да откаже от работата с тях.“, добавя той.
За да избегнете този проблем Дучи съветва да ускорите и улесните процеса възможно най-много и да си изградите ясна идея за „идеалният кандидат“ още преди да сте започнали търсенето. Бъдете готови да го назначите, веднага щом го откриете, дори ако той е първият кандидат, който интервюирате.
„Освен това, уважавайте времето на кандидатите. Ако те трябва да се срещнат с пет човека от компанията, преди да бъдат одобрени, то би било добре да включите всички тези хора в едно групово интервю или да насрочите кратки разговори с всеки един от тях в рамките на една или две дати за интервю“, казва Дучи.
И не на последно място, интервюиращите трябва да се държат професионално и уважително.
„Не забравяйте, че в момента, в който кандидатът влезе в офиса, до момента, в който си кажете довиждане, той преценява вас толкова, колкото и вие него.“, казва Денис Дъдли, автор на „Work It! Get In, Get Noticed, Get Promoted.“
„Анализирайте всеки аспект от процеса по назначаване на нови служители във вашата компания и се уверете, че той кара кандидатите да си мислят, че „това е едно страхотно място за работа“. Това включва споделяне на информация за фирмената култура, постижения, провали и цели, упътвания за стигане до офиса и присъствието на рецепционист, който да посреща с усмивка всички, който прекрачват прага на вашия офис.“, добавя тя.
3. Компанията ви си е изградила лоша репутация
Според прочуване на The Harris Poll, поръчано от Glasdoor, през 2017 г. 83% от търсещите работа са проучвали ревютата и оценките на компаниите, преди да кандидатстват за работа при тях. Освен това, скорошно прочуване разкрива, че кариерните сайтове като Glassdoor са надминали социалните мрежи и препоръките от уста на уста като предпочитан метод за търсене на работа.
„Търсещите работа определено прочуват вашата компания преди или след кандидатстване, което означава, че репутацията на вашата марка е от ключово значение. Ако онлайн могат да се намерят негативни ревюта от вашите бивши или настоящи служители, то това може да бъде предупредителен знак за кандидатите.“, казва Ха Фам
Вместо обаче да се страхувате от негативните ревюта, трябва да се научите да ги използвате като конструктивна критика. В крайна сметка обратната връзка може да ви помогне да разпознаете областите, в които компанията ви трябва да положи повече работа. Потърсете връзки между отделните критики и адресирайте тези оплаквания.
Много малко са компаниите, които могат да си гарантират 100% успех при привличането на кандидати за работа, защото колкото и добре да сте се подготвили, винаги ще има хора, които да отхвърлят вашата оферта, било то по някакви лични причини, житейски обстоятелства или други практични съображения. Не трябва обаче да мислите, че като работодател нямате никакво влияние върху повлияването на техния избор. Предприемането на няколко малки стъпки срещу най-често срещаните оплаквания на кандидатите може да има изключително силен и дълготраен ефект за успеха на вашата компания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.