13 неща, които никога не са изненада за добрия шеф

13 неща, които никога не са изненада за добрия шеф

Добрите шефове не трябва да шпионират служителите си, за да са наясно дали обмислят да напуснат. Определени неща никога не трябва да изненадват добрия шеф. Докато служителите ще се опитват да запазят своето недоволство по време на работа или външни интервюта за работа, мениджърите трябва да познават знаците много преди да получат известието за напускане. От друга страна, мениджърите не трябва да се изненадват, когато служител поиска повишаване или повече отговорност. Добрите шефове трябва да се погрижат да общуват редовно с директни доклади, така че нищо в поведението на служителя да не бъде изненада, пише Business Insider

Ето 13 неща, които никога не бива да изненадват шефовете:

Когато служител напусне - "Ако сте шокирани от напускането на служител, правите нещо нередно. Служителите в идеалния случай трябва да се чувстват комфортно да казват на своите мениджъри, ако се чувстват нещастни или недоволни", казва Джули Жуо, автор и вицепрезидент на продуктовия дизайн във Facebook.

Неочакваното напускане на работа също може да причини сериозни смущения в бизнес операциите и печалбите. Ето защо Жуо препоръчва редовно да се говори със служителите, за да се изгради по-добро усещане за това кога служителите са недоволни. 

Когато служителят ви мрази - Ако не можете да откриете кога служителите ви мразят или се чувстват недоволни от управлението ви, има проблем. Въпреки че те работят усилено, за да запазят истинските си чувства към шефа в тайна, мениджърите трябва да следят за фини признаци за недоволство сред техните редици, а те варират от липса на контакт с очите до отказ да ви се усмихнат. 

"Ако служителите ви започват да звучат като вашия мрачен тийнейджър, това е доста голям червен флаг. Научете се да разпознавате какво не харесват тези хора, за да им попречите да напуснат и да повишите производителността", казва международният бизнес лектор и автор Майкъл Кер. 

Когато един служител е отегчен - Добрите мениджъри винаги знаят кога служителите прекарват повече време в превъртане на социалните медии или пазаруване в интернет, отколкото в работа. "Служителите, които постоянно се отегчават, ще имат по-голям стимул да напуснат. Ако ваш подчинен се опита да ви каже, че вече няма предизвикателства в работата си, по-добре би било да го приемете насериозно", казва Лин Тейлър, експерт на работното място и автор на „Укроти своя страшен офис тиранин“.

Когато вашият служител се провали - Служителите искат да им бъдат поставени предизвикателни задачи, така че настройването им за неуспех може да им помогне в дългосрочен план. Джейк Позес, главен изпълнителен директор на преподавателския стартъп JumpRope, нарочно дава на по-младите си служители твърде голяма задача. Практиката за „поставяне на цели“ се среща и в Google, където мениджърите очакват служителите да не изпълняват задачите си.

Очакването на неуспех от служителите не само помага да ги предизвикате, но също така ви позволява да опознаете тези хора, които по някакъв начин могат да овладеят заданието.

Когато служител дойде при вас с предложения - Добрите мениджъри ще очакват служителите да идват при тях с предложения за неща, които могат да направят по-добре.

"Създаването на култура, при която служителите да се чувстват удобно да идват при вас с предложения за това как да се подобрят в бъдеще, може да подобри морала на работното място, без да водят неудобни разговори за недостатъците на мениджъра. Всъщност отказът да се търси обратна връзка е най-голямата грешка, която лидерите могат да направят", обяснява бившата изпълнителна директорка на Google Мег Кросби. 

Според нея, колкото повече изпълнителни директори и лидери могат да получат тази много откровена обратна връзка и да го оценят, толкова по-добри решения ще вземат.

Каква е слабостта на вашия служител - Работодателите рядко се интересуват от недостатъците на работниците си, а би трябвало, казва Сара Вагенер, главен директор на DoorDash.

Според нея създаването на култура, при която служителите могат открито да заявят своите слабости, ще позволи на добрите мениджъри да им помогнат да се подобрят, като същевременно помага на работниците да намерят повече пътища за кариерно израстване.

Когато трябва да уволните служител - Добрите мениджъри трябва да знаят кога да уволнят служител. Необходимо е, ако искате да имате процъфтяващ бизнес, казва Джон Рамптън, предприемач и основател на услугата Calendar. 

Когато служителите изчезват по-често, аргументират се или клиентите ги презират, това са признаци, че вашите работници са престанали да приемат работата си насериозно.

Идеите на вашия служител за компанията - Ефективният лидер активно търси приноса на служителите, когато взема големи решения и добрите мениджъри трябва да очакват служителите да се чувстват комфортно, изразявайки своята визия за компанията. 

Смирените лидери, включително тези, отворени за идеите и перспективите на своите служители, улесняват по-доброто представяне на екипа и вдъхновяват членовете на екипа да работят по-усърдно.

Когато новият служител няма да се задържи дълго на позицията - Наемането може да бъде хазарт: никога не знаеш колко добър е даден служител преди да го наемеш. Добрите мениджъри обаче са наясно с признаците и усещат кога новият член на екипа няма да издържи повече от изпитателния период.

Ако вашият нов служител не говори с членовете на екипа, отклонява се от фирмените политики и отговорности, добрият мениджър може да се наложи да го помоли да напусне. 

Какви са крайните цели на кариерата на служителя - Ако не знаете какви са крайните цели на кариерата на вашия служител, вие практически му давате причина да напусне. 

Всъщност говоренето за кариерно развитие е от решаващо значение за запазването на таланта, съобщава Harvard Business Review. HBR установи, че по-добрите възможности за кариерно развитие са основната причина повечето служители да напуснат различни компании, дори над по-високото заплащане. И все пак много мениджъри смятат, че разговорите със служителите за кариерното развитие могат да отнемат много време или да се окажат неудобни.

Когато не трябва да наемате някого - Има някои ясни причини да не наемате даден кандидат за работа. Ако той има лоши препоръки, идва неподготвен за интервюта и не може да следва указанията за кандидатстване за работа, JobMonkey твърди, че не би трябвало да има никаква изненада, че кандидатът не приема ролята достатъчно насериозно, за да бъде разгледана кандидатурата му внимателно.

Когато служител поиска повишение - Да бъдеш заслепен от служител, който иска повече пари, може да доведе до неудобни, сложни разговори за мениджърите. 

За да се подготвят по-добре за повишение, мениджърите трябва да кажат на служителите преди преглед на резултатите дали бюджетът позволява повишаване или не и да преценят дали работата на служителите надвишава очакванията им.

Когато служител ви критикува - Получаването на отрицателни отзиви от вашите служители може да бъде трудно за преглъщане. Ако не очаквате обратната връзка, рискувате да се защитите, да се извините и да действате въз основа на емоции - всички начини да разрушите професионалната си репутация, казва The Muse.

Вместо това добрите мениджъри трябва да се подготвят да получават критики от преките доклади. Harvard Business Review предлага да се създаде група от „любящи критици“ или надеждни източници, които ще бъдат брутално честни относно представянето ви, когато бъдат попитани.

Източник: Business Insider

Редактор: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ