6 стратегии, които ще ви помогнат да се отличите от конкурентите

6 стратегии, които ще ви помогнат да се отличите от конкурентите

Често се изненадвам, когато амбициозен предприемач, търсещ инвеститори, ми каже, че неговото решение е толкова иновативно, че не е нужно да се притеснява да го разграничи от конкурентите и клиентите ще се стичат при него без истинска маркетингова кампания. За съжаление, това, което виждам в тази интернет ера, е претоварване с информация, а диференцирането на нови продукти е по-трудно от всякога, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. 

В този контекст, въз основа на скорошна обратна връзка, всяка година се въвеждат над 30 000 нови продукта, а 95% се провалят, главно защото не се открояват пред съществуващите алтернативи, пише още той и препоръчва на всеки нов собственик на бизнес да разработи и изпълни стратегия за забелязване на пазара, без значение колко уникално и въздействащо вижда решението си. Ето някои предложения за печеливши стратегии, които Цвилинг забелязва да се използват днес:

Стратегия №1: Привлечете експерти и инфлуенсъри

Клиентите днес смятат, че са твърде разумни, за да повярват на вашите маркетингови предложения, така че се оглеждат, за да видят какво казват други надеждни хора за вашето предложение. Те включват признати инфлуенсъри в социалните медии, експерти от индустрията и дори ранни клиенти. Възприятието е по-добро от реалността.

Например, когато Children's Place търсеше осведоменост за марката за своето решение Kidpik, те намериха най-добрия начин да достигнат до целевата аудитория от млади момичета чрез привличане на малка армия от звезди в социалните медии, а не конвенционална реклама.

Стратегия №2: Фокусирайте маркетинга си върху реалната клиентска стойност 

Пропуснете старомодна маркетингова реклама, като „водещ на пазара“, „следващо поколение“ и „по-удобно за потребителя“. Концентрирайте се върху предоставянето на реални данни, демонстриращи стойност и възвръщаемост в реални сценарии, от съществуващи клиенти. Казуси, поддържащи видеоклипове и подаръци все още работят добре в това отношение.

За собствениците на автомобили Discount Tire установи, че безвъзмездното поправяне на обикновени пробити гуми и проверка на надуването дава реална стойност за клиентите, които след това се връщат, когато дойде време да сменят износените гуми или да донесат колата за друга поддръжка. 

Стратегия №3: Насочете се първо към най-подходящите клиентски сегменти

Не бъркайте и не разводнявайте потенциалната си клиентска база, като се опитвате да се харесате на всички. Като пример, клиент на висша мода има малко общо с купувач, който следи единствено за изгодни покупки, така че дори не се опитвайте да се харесате и на двамата. За максимално въздействие, усъвършенствайте стратегията си за диференциране още преди да създадете своя продукт.

Първата стъпка в това отношение е да дефинирате целевия си пазар и да оразмерите възможността за растеж и потенциал. Като инвеститор често виждам предприемачи със страст към своите иновации, които не са осъзнали, че пазарът им е силно фрагментиран или ограничен.

Стратегия №4: Персонализацията е крайната диференциация

Ако можете да позволите на клиентите лично да конфигурират продукта, който получават, трябва да подчертаете тази способност за запомняща се диференциация. Днешното поколение клиенти придават стойност на уникалността, гъвкавостта и перфектното прилягане, така че това е конкурентно предимство, което можете да подчертаете с доверие.

Разбира се, все още съществува изискване да се балансират разходите и обема на персонализацията спрямо стойността на тази диференциация. От друга страна, е лесно да се пренебрегне стойността на персонализацията, защото тя или изглежда твърде проста, или твърде сложна.

Стратегия №5: Увеличете взаимоотношенията с клиентите спрямо транзакциите

В днешната ера на глобална комуникация хората купуват от хора, а не от компании. Като участвате активно в социалните медии и каналите за клиентски услуги, можете да се разграничите чрез изграждане на защитници и лоялност. Поискайте активно обратна връзка и осигурете награди за участие.

Стратегия №6: Покажете своята ангажираност към по-висша цел

Клиентите днес са по-социално осъзнати от всякога, което е страхотна тенденция. Намерете социален или екологичен проблем, върху който можете да окажете влияние, и направете това свое разграничение. Това също работи добре за постигане на по-високо ниво на ангажираност и производителност от вашите собствени служители.

Ефективната продуктова диференциация изисква непрекъснати маркетингови усилия и стратегия, за да намерите място в сърцата и умовете на вашите целеви клиенти и да стимулирате растежа и успеха, за които винаги сте мечтали за себе си и вашия бизнес. 

Източник: Мартин Цвилинг, основател и СЕО на Startup Professionals, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ