Колонката на Ричард Брансън: Всички обичат любовни истории

Колонката на Ричард Брансън: Всички обичат любовни истории

Въпрос: Заедно със съпруга ми управляваме сайта RomanticGestures.co.nz. Той предлага ваканционни пакети за двойки, които искат да внесат малко повече романтика в своята връзка. Имаме ограничен бюджет за маркетинг и внимаваме с начина, по който харчим парите си. Настина нямаме достатъчно пари за маркетинг, но въпреки това можем ли да увеличим клиентите и приходите си? Бихте ли да ни дадете съвет.

Наташа Оливър, Нова Зеландия

Отговор: Аз съм от тези хора, които все още вярват в романтиката. Винаги когато се докосна до добра любовна история, я споделям с близките си. И мога да кажа, че и други хора правят като мен.

Това е добре за вашия маркетинг. Ключът към него е в разказването на интересни истории. Както виждаме в кината и в книжарниците, нищо не се продава по-добре от една вълнуваща любовна история.

Хубаво е, че внимавате с това, как харчите спечеленото, но реинвестирането в маркетинга, стига да е направено разумно, е от жизненоважно значение за растежа и развитието на всеки бизнес. Виждам от сайта ви, че правилно сте се представили като неразделна част от своя бизнес. Винаги съм смятал, че именно това е най-ефективната форма на маркетинг за Virgin Atlantic.

В допълнение към вашата лична история, може да се възползвате и от живота и историите на вашите клиенти. Друг ъгъл на представяне, който може да опитате, е така наречения „контент маркетинг“, термин зад който стои споделянето на прекрасни истории, които слагат усмивка на лицата на хората и същевременно с това акцентират върху стойностите на вашия бранд.

Ако се позиционирате правилно, може да получите разрешение от вашите гости и да включите снимки от техните пътувания на вашия сайт. Това може бъде чудесна възможност.  Във времето на социалните мрежи, от ключово значение е да можете да предложите нещо различно. Във вашия случай това са личните истории, изпълнени със смях и любов.

Освен това, може да се наложи да използвате част от бюджета си, за да инвестирате в реклама в социалните мрежи, където вашите истории могат да достигнат до повече потенциални клиенти. С помощта на инструментите за филтриране в сайтове като Facebook, повече хора, които имат интерес от продукти като вашия, ще се запознаят с бранда ви. Освен това, старомодният маркетинг „от уста на уста” може да влезе в действие заедно с представянето в социалните мрежи.

Друго нещо, за което трябва да помислите, е съсредоточаването на всички ваши усилия към постигането на един голям удар, който да привлече вниманието на колкото се може повече хора и да изиграе ролята на трамплин за вашия бизнес. Добър пример за това дадоха от Naja, марка предлагаща екологично бельо и спортна екипировка. При стартирането на кампанията за „голо бельо“ за всеки цвят на кожата, аз посъветвах основателя на компанията Каталина Гилард да инвестира в един запомнящ се билборд, след което да сподели с медиите, че той е част от национална кампанията. Преди време направихме подобна кампания за Virgin Atlantic, която бе доста успешна.

Каталина се вслуша в моя съвет и създаде забележителна кампания с неповторими плакати в една от най-модерните метростанции в Ню Йорк.  Кампанията незабавно придоби популярност в социалните мрежи, а след това последва и сериозен интерес от пресата. Маркетинговата стратегия работеше толкова добре, че трафикът на уебсайта се увеличи четири пъти, медийното отразяване и продажбите се увеличиха. На това му казвам умно рекламиране и управление на бюджет! Помислете дали подобна кампания би могла да работи за вас и подходете креативно към начина, по който да я изпълните.

Нещото, което е по-важно дори от добрия маркетинг, е ясното дефиниране на вашата цел и поставянето й в центъра на бизнеса. Това е най-ефективният начин да започнете изграждането на дългосрочно бъдеще за своята компания. Опитайте да делегирате ключови задачи, за да имате възможност да мислите за по-голямата картина (но не забравяйте и за детайлите). Фактът, че може да обменяте идеи с вашия съпруг е страхотен, но не пренебрегвайте наемането на нови хора, които могат да внесат ценни умения и предложения и да помогнат за развитието на бизнеса.

Забелязах , че във вашия уебсайт сте написали: „Нашата връзка започна случайно и прерасна в приятелство, изпълнено с любов и уважение,  на които се уповава нашият брак днес.“ Аз виждам себе си в тази история – моята връзка с жена ми Джоан е изградена на основата на приятелство, довери и взаимно уважение. Това са добри качества, които са от полза във всяка връзка, включително и в бизнес партньорствата.

Пожелавам ви много късмет с бизнеса, Наташа. Очаквам с нетърпения да чуя как се развивате.

Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: Richard.Branson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.

© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)

СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ