Сам вкъщи?

Сам вкъщи?

Сам вкъщи?

Въпреки че хоум офисът донесе много ползи за компаниите и служителите, той също така накара работниците да се чувстват изолирани, немотивирани или дори да имат по-високи нива на стрес, разочарование и депресия. В началото на затварянето 40% от компаниите в Латинска Америка заявиха, че тази форма на работа има положително въздействие върху производителността на служителите. До септември обаче тази цифра е спаднала до 18%. Това сочат данните от проучването "Covid-19: Въздействие върху бизнеса и печалбите", проведено от Willis Towers Watson, информира economiahoy.mx

„Има различни фактори, които оказват влияние върху нивото на производителност по време на хоум офис. Всички те обаче имат решение чрез установяване на ясни политики, специфична динамика и придружаване на работещия, сякаш все още е в офиса. Добрата стратегия за домашен офис трябва да включва силен човешки компонент чрез комуникация, разбиране и близост“, казва Андреа Рохас, ръководител на отдел „Човешки ресурси“ в Runa. 

Пет фактора, които влияят на производителността 

1. Изолация - За хиляди работници по света е било много трудно да се справят с ограничението и невъзможността да излязат на обичайните места за отдих или да посетят приятели и семейство.

2. Сложността на дома - Работата от вкъщи поставя редица предизвикателства като ограниченията на работата и личния живот, съжителството и дейностите на всеки член на семейството, както и отношенията със съседите. Да бъдеш денонощно в едно и също пространство може да породи стрес и досада дори и при най-оптимистичния работник.

3. Прекомерно притеснение - Хиляди работници по света изпитват огромни нива на загриженост, породени или от страх от заразяване, или от несигурността на работната среда. Какъвто и да е случаят, това постоянно притеснение може да отвлече вниманието на служителите от ежедневната им работа.

4. Депресия и безпокойство - С напредването на пандемията различни работници са страдали от психични проблеми като депресия и тревожност. Тези нарушения са свързани с промяната в ежедневната и работната динамика и скритата заплаха, породена от вируса.

5. Страх от загуба на работата - Нестабилният икономически контекст и загубата на хиляди работни места по света също могат да повлияят на производителността на работниците, тъй като те генерират чувство на мъка и постоянна тревога, които пречат на настроението и концентрацията им, когато извършват работата си.

За да се намалят тези фактори, е важно компаниите да прекроят своите трудови политики и да се фокусират върху благосъстоянието на работника. Ето някои препоръки:

Техническа помощ - Като част от политиките на вашия домашен офис, предоставянето на постоянна техническа помощ намалява риска от стрес и разочарование поради проблеми със свързаността или функционалността на технологичните инструменти. Ако компанията разполага със специалисти, тя трябва да ги използва за дистанционно подпомагане на работниците.

Постоянна комуникация - Постоянното установяване на комуникационни канали, независимо дали да се изпращат съобщения за действията на компанията или за грижи за работниците и техните постижения, ще поддържа екипа в добро настроение. Тази комуникация трябва да бъде двупосочна и да насърчава слушането на всички членове на екипа.

Насърчавайте дейности за съвместно съществуване - Това може да е кратък курс или видеоконференция, но духът и единството на екипа трябва да се запазят. За предпочитане е тези дейности да се извършват в работно време и дни, така че служителите да не се чувстват претоварени.

Популяризирайте уважението към часовете и почивните дни - Свободното време на работниците е свещено, затова трябва да се опитаме да го уважаваме максимално. И ако има случаи, в които трябва да работите извънредно, намерете начин да го възнаградите, като компенсирате времето или с компенсация. В Мексико се изчислява, че 42% от служителите в домашните офиси прекарват повече часове на ден в работата си, отколкото преди, според Adecco, така че компаниите трябва да помнят, че изтощеният работник не може да бъде продуктивен.

План за спешни случаи - Съставете аварийни планове за всякакви случаи, като заразяване на работник, отсъствия, искания за промени в графика и т.н., като по този начин се гарантира, че оборудването продължава да функционира и се избягват импровизации. 

Източник: economiahoy.mx

Превод и редакция: Нели Тодорова

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ