Практични ходове за мотивиране на дистанцираните служители

Практични ходове за мотивиране на дистанцираните служители

Практични ходове за мотивиране на дистанцираните служители

Не е лесно да се говори за ефективността и производителността със служителите. Подобни теми пораждат неудобство и в двете страни, още повече, че чрез разговора може да се фокусира вниманието върху нечии слабости. Но всеки лидер има възможността и отговорността да бъде катализатор за промяна в неговата организация и това започва със знанието как да вдъхновява и мотивира служителите.

Марни Грийн, главен консултант в Management Education Group и автор на „Безболезнени разговори за производителността”, смята че разговорите за работоспособност трябва да се водят редовно, а не на годишна база. Изисква се практика да се справиш с тях добре. „Мениджъри се провалят на тези разговори, защото, за да успееш трябва да имаш определени умения.”, казва Грийн. „Има определени умения в тази област, които могат да бъдат усвоени”.

За мениджърите е много важно да имат правилния начин на мислене преди да проведат такъв тип разговори, казва  Грийн и посочва четири критични нагласи, които всеки лидер трябва да овладее:

1. Водете с поведението си

Не позволявайте на емоциите да пречат. Предприемете по-методичен подход. Идентифицирайте проблемите, които искате да обсъдите и след това обяснете как поведението на служителя засяга фирмената култура и производителността.

Грийн казва, че вместо да обяснявате на служителите какво трябва да спрат да правят, трябва се фокусирайте върху това, което се очаква от тях. „Това може да бъде по-високо ниво на производство, по-бърз отговор или по-високи нива на производителност от целия отбор", уточнява той. Каквото и да очаквате, вербализирйте това ясно и никога не позволявайте вашите собствени отношение към служител да стоят на пътя на професионалната комуникация.

2. Отстранете преценката

"Когато имате разговор, трябва да елиминирате личната си преценка и вместо това да се съсредоточите върху изпълнението на задачата", обяснява Грийн. "Не можете да промените поведението на служителя, освен ако не е специфично и нещо, което сте наблюдавали. Ако водите разговора с "Не мисля, че вас ви е грижа," това няма да ви отведе до никъде с другия човек, защото той незабавно ще заеме отбранителна позиция.

Например, вместо да попитате: „Преуморен ли сте? Аз виждам, че вашата работа не е толкова добра колкото беше преди.", кажете „Забелязвам, че начина ви на работа се е променил. Така ли е?

Важно е и да определите дали проблемът, който имате със служителя си е в резултат от установените помежду ви взаимоотношения или е нещо, което се отразява на работната среда.

3. Задавайте въпроси, които са ориентирани към решението на проблема

Кадърните лидери позволяват на служителите си да дойдат със свое собствено решение. "Идеята е, че трябва да се дадете пространство на служителя," споделя Грийн. Можете да направите това чрез задаване на въпроси, които ще доведат до решение, с които и двамата да сте съгласни.

След като сте идентифицирали и обсъдили конкретни поведения, попитайте вашите служители защо приемат тези поведения. Например, да речем, "Как мислите защо не говорите по време на срещи на екипа?" или "Какво мислите, че е различното между този и миналия месец?"

4. Дайте им собственост

Чрез тези разговори вие искате да помогнете на служителя да изпитва чувство на контрол върху неговото поведение и възможността да се промени. Пращайки топката в неговото поле, му давате усещане за по-голям самоконтрол и отговорност. Ето защо задаването на въпроси и получаване на обратна връзка от служител  е най-умният подход. Мениджърите могат да установяват наличието на един или друг проблем, но те не винаги имат всички отговори.

По-скоро, самите служители знаят най-добре и могат да излязат с най-разумно, иновативно решение, което ще е от полза за всички. Мениджърите, като катализатори за промяна, могат да помогнат да улеснят това като постоянно поставят очаквания и ясни цели, както и да бъдат последователни и да провеждат разговори за качеството на изпълнение на задачите редовно.

"Управлението на представянето на служителите означава, че сте освободили ресурсите си", казва Грийн. "Ако можехте да правите всичко сами, щяхте да го направите. Но не можете. От решаващо значение е създадете доверие между вас и служителите. Оставете ги да се отличат. Като мениджър, успехът на служителите ви кара да изглеждате добре. "

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ