Не наемайте изпълнители, търсете творци

Не наемайте изпълнители, търсете творци

Интервю с д-р Диляна Дочева, генерален мениджър на консултантската компания FranklinCovey България, специализирана в подобряването на личните и корпоративните постижения

- Госпожо Дочева, какво означава за една компания да се води със скоростта на доверието, каквото обучение предлагате?

- Първо, нужно е ръководителят да спечели доверие чрез характера и компетентността си. Да даде на хората човек, когото да искат да следват заради неговата почтеност, стремеж всеки да спечели, възможностите и резултатите му. Второ, да създаде култура на доверие чрез поведенията на доверие. То прави от хората екип, ангажира ги, вдъхновява ги, ускорява работата, намалява разходите, то прави от клиентите фенове, от доставчиците - партньори. Затова доверието е скритата променлива във формулата Стратегия х Реализация = Резултати. Ако имате перфектната стратегия, но хората ви нямат доверие, какво ще се случи? Ще вложат цялата си енергия да я реализират ли? Или ще се крият зад корпоративния жаргон, ще симулират заетост, ще пилеят време, емоции и пари, чакайки новите разпореждания?

- Когато веднъж се изгради взаимно уважение, как то да бъде задържано дълго във времето и какво друго е нужно за постигането на желаните бизнес резултати?

- Доверието да се вгради в системите и процесите. Великите лидери създават велики системи на организация. Те водят до резултати, синхронизирани са с визията и позволяват на хората да се разгърнат. Това са системи, действащи независимо от лидера, дори когато него го няма. Системите отразяват културата на организацията, а тя е стратегическият залог за устойчив успех.

- Има ли универсален път към високата ефективност?

- Ние ще сме по-ефективни, ако не подозираме по презумпция, а се доверяваме умно; Не забавяме всичко, като държим хората на "къс повод" и ги микроменажираме; Повече действаме и оставяме резултатите да говорят; Не пресираме хората си с подхода тип "спешно и важно е"; Малко смирим егото и криворазбраната роля, че мениджърът знае всичко, винаги е прав и нещата трябва да стават по неговия начин; Повече се стремим да разберем, да питаме и да слушаме; Ценим и търсим различията. Нужно е да научим хората си, че е ОК свободно да изразят различно мнение. Не само мениджърите могат да са по-ефективни. Всеки може да прояви повече кураж и проактивност и да се запита: А аз какво мога да направя? Аз за какво съм отговорен?

- От повече нови знания и умения или от промяна в нагласите и начина на мислене най-често имат нужда нашите мениджъри, за да постигат трайни успехи?

- Без ново мислене знанията са нетрайни. Много от мениджърските практики са от индустриалната ера и буксуват. Те са от вчера. Днес и утре трайни успехи ще постигат тези, които имат мисленето и уменията да създават и управляват организации, които имат култура на реализация на целите и отчетност за резултатите. Това значи фокус върху абсолютно важното. В същото време се стремят към изключителното, не се задоволяват с посредственото или дори с доброто. Иновациите в тези организации са ежедневие. В глобалната икономика ще изчезнат онези с парадигмата на разпореждане и контрол. Ще успеят тези с парадигмата на доверие и свобода. Това вдъхновява и ангажира всеки. Не наемайте изпълнители, търсете творци, които са ангажирани и отговорни.        

 

"FRANKLINCOVEY ЗА ЕФЕКТИВНОСТТА, ПРОДУКТИВНОСТТА И ДОВЕРИЕТО"

е темата на учебната конференция, която FranklinCovey България организира на 23 март 2017 г. в София. По време на нея може да научите как се изгражда лична и организационна ефективност. Ще се дискутират практическите стъпки към успеха, както и принципите, които са в корените на всяка ефективна личност и организация.

За регистрация и повече информация: https://www.franklincovey.bg/учебна-конференция/

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ