Нещата, които най-харесваните хора правят по-добре от останалите
Защо намираме някои хора за приятни и симпатични, а други за отблъскващи?
Преди време обсъдих този въпрос с Майкъл Сейнт Лорънс, съавтор на бестселъра „If You're Not Out Selling, You're Being Outsold“.
С Майкъл сравнихме бележките, които сме правили, за хора, с които сме се срещали по бизнес въпроси, особено в сферата на продажбите, и открихме, че голяма част от тях следват едни и същи седем правила.
1. Първото впечатление
Когато се срещате с някого лице в лице, вашите усмивка, ръкостискане и контакт с очите, трябва да бъдат възможно най-искрени и топли, близо до общоприетите норми за приятелски поздрав. Репетирайте ги с приятел или колега, който да ви сподели искреното си мнение за начина, по който приветствате останалите.
Всичко това важи в голяма сила и за поздрава по телефона. Той трябва да бъде ясен и уважителен, но не прекалено дълъг. Тук, отново на помощ идват репетициите, които могат да ви помогнат да създадете перфектния поздрав за разговор от разстояние.
2. Запомнят имената на хората
Често се случва хората да произнасят името ми грешно. Личният ми опит позволява да кажа, че чувството определено не е приятно и на моменти дори може да бъде дразнещо. Бъдете изключително внимателни в произнасянето на необичайни имена. Допълнителното внимание и усилие, което ще отделите на този комуникационен аспект няма да остане неоценено, повярвайте ми.
3. Демонстрират внимание
Няма нищо лошо в това, че говорите за себе си, но ако започнете да се фокусирате прекалено много над вашия уикенд, последния мач с приятели, в който сте участвали, задълбавате в битовизми за вашето семейството или пък твърде дълго коментирате работата си, най-вероятно не отделяте достатъчно време, за да изслушате вашия събеседник.
Ако искате да оставите добро впечатление, следвайте тази схема: задайте въпрос, след което изслушайте внимателно неговия отговор. Задайте пояснителен или последващ въпрос и повторете тази комбинация, колкото пъти намирате за необходимо.
4. Не забравят лични детайли
Обръщайте специално внимание на личните детайли, които вашите делови партньори споделят по време на среща, като имена на членове на тяхното семейство, рождени дни и други специални събития. Споменаването им в подходящ момент кара хората да се чувстват специални .
5. Не злословят
Колкото и голямо да е изкушението, избягвайте да критикувате другите пред бизнес партньори и клиенти, особено ако става въпрос за ваш конкурент. Подобни коментари ви правят в очите на другите несигурни и дребнави.
6. Те са позитивни и оптимистични
Най-харесваните хора обикновено са искрено заинтересовани от останалите. Те са силно ентусиазирани и винаги готови да помогнат. Позитивната, оптимистична нагласа, в комбинация с истинско полезно любопитство, играе ключова роля в изграждането на взаимно уважение, което седи в основата на всяко приятелство.
7. Отнасят се към всеки като към важна личност
Изграждане на разбирателство и силна връзка изисква повече от елементарна проява на учтивост и приятелско отношение. То означава да се държите с другия, все едно той е сред най-важните за вас хора.
Джефри Джеймс, автор на „Business Without Bullsh*t:49 Secrets and Shortcuts You Need to Know“, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.