Може ли гневът да бъде ключ към успеха в бизнеса

Може ли гневът да бъде ключ към успеха в бизнеса

Може ли гневът да бъде ключ към успеха в бизнеса

Като бизнес ръководител може да вярвате, че не трябва да позволявате на вашите чувства да влияят на преценката ви и на решенията, които взимате, и да опитате да покажете самоконтрол, в отношенията ви с останалите. В работата ви с вашите служители, клиенти, доставчици и акционери често ви се налага да толерирате поведение, което не одобрявате, само и само за да избегнете конфликт.

Ако сте силно мотивирани, най-вероятно сте изпитвали гняв, когато ваш доставчик не изпълнява поетите ангажименти или когато ваш клиент създава проблеми. Повечето предприемачи задържат гнева си в себе, защото мислят, че всяка друга реакция би била непрофесионална и деструктивна.

В миналото самата аз мислех, че в тези ситуации трябва да се държа любезно и тактично и да не изразявам емоциите, които всъщност чувствам. Мразех конфликтите и винаги търсех някакъв начин, по който да избегна директната конфронтация, защото тя ме караше да се чувствам неудобно и глупаво.

Когато един от моите клиенти поиска преференциално отношение, за мен беше по-лесно да изпълня неговите претенции, отколкото да защитя моята позиция. След това обаче винаги имах чувството, че клиентът ми се е възползвал от моята пасивност, което ме изнервяше допълнително. В началото мислех, че съм ядосана на клиента, но истината беше, че бях ядосана на себе си за това, че позволявах това да се случи.

Когато най-накрая признах пред себе си, че гневът ми е оправдан и че има реална причина да бъда ядосана, осъзнах, че в работата давам прекалено много от себе си и че не получавам достатъчно в замяна. Разбрах, че гневът ми не е незряла емоционална реакция, а дълбоко потиснато усещане, че нещо не е наред.

Много хора твърдят, че гневът е негативна емоция. Истината е, че той представлява механизъм за оцеляване, който се корени в страстта. Ако изпитвате силно желание, което искате да изразите, но го потискате, няма как да не изпитвате гняв. Когато толерира прекалено дълго време неща, които ви дразнят, неизбежно идва ден, в който натрупаният гняв става неудържим и излиза наяве в емоционален изблик. От друга страна, ако никога не се ядосвате, с времето ще изгубите вашата страст към работата и ще изпаднете в професионална летаргия.  

Младите предприемачи и основатели на стартъпи започват работа с голяма страст и надежда за своя бизнес. Много от тях обаче започват да губят своя ентусиазъм, когато се изправят пред първите по-сериозни препятствия. Ако не си позволят да изпитват гняв, рано или късно те се отказват от преследването на своята мечта и изпадат в депресия.  Гневът е нещото, с което можете отново да разпалите страстта си и да продължите пътя си към вашата цел. Понякога трябва да бъдете ядосани на статуквото, за да направите нещо за неговата промяна.

Вместо да насочвате гнева си към други хора, обстоятелства, произволни предмети или сутрешния трафик, може да използвате създалата се от него енергия, за да разберете в кои сфери на вашия живот има недоизказани и потиснати чувства и мисли. Ето няколко въпроса, които може да си зададете за целта:

Къде не се чувствам уважаван?

Какво се страхувам да кажа?

Коя част от моя живот не ме удовлетворява?

Какво се страхувам да направя?

Какво се страхувам да изгубя?

 Когато отговорите на тези въпроси, ще получите по-ясна представа за нещата, които сте пренебрегвали и желанията и мечтите, които са останали нереализирани. Може да използвате гнева, за да върнете бизнеса си в правилния път и да се отървете от старите страхове и заблуди.

Всеки път, когато се окажа в задънена улица, използвам гнева, за да подсиля моята страст. Разбиването на статуквото не изисква силна емоция, която да ви издигне на следващото ниво. Следващият път когато се ядосате, си припомнете, че гневът е ваш съюзник, който ви напомня, че си заслужава да се борите за вашите мечти и че не трябва да се примирявате с посредствен живот.

Дебра Малдонадо, главен изпълнителен директор на Creative Mind Media и автор на "LET LOVE IN", за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ