Отвърнете на критиките като професионалист

Отвърнете на критиките като професионалист

Няма спор, получаването на критики и негативни отзиви не е приятно. В тези моменти ви идва да се скриете в миша дупка и никога да не излизате от там.

След това обаче, първото нещо, което ви идва на ум, е да напишете гневен имейл, в който да изразите всичкия си гняв и недоволство от получените критики. Много вероятно е този отговор да ви донесе проблеми.

Преди да направите нещо необмислено и глупаво, за което ще съжалявате дълго време, поемете дълбоко въздух и прочетете следното:

Ще искате да кажете: „Трябва да си луд, за да виждаш нещата по този начин.“

Негативната обратна връзка често идва неочаквано, привидно от нищото. Естествената първа реакция е да кажете на другия човек, че греши. Защо? Защото, ако той беше прав, най-вероятно щяхте да чуете тази новина по-рано и от много други хора.

Истината обаче е, че това не винаги е така, което означава, че е добре да не прибързвате със заключенията.

Какво трябва да кажете: „Не виждам нещата по този начин. Можеш ли да ми дадеш пример, за да разбера ситуацията по-добре?“

Не се стряскайте, ако вашето разбиране за ситуацията е съвсем различно от това на останалите. Понякога човек има нужда да изслуша разсъжденията на другите, за да разбере къде е сгрешил или да придобие по-добра яснота и познание за проблема. Какъвто и да е случаят, подходът ви трябва да е от позицията на човек, който разбира, че може да е направил грешка.

Ще искате да кажете: „Защо не ми каза по-рано?“

Ако не сте съгласни с критиките, най-вероятно няма да сте особено доволни от това, че не сте разбрали за тях по-рано. В един идеален свят, вие ще получите обратна връзка веднага, когато се появи някакъв проблем. В реалността, екипът ви не може постоянно да прекъсва работата си, за да ви уведомява за всеки малък проблем, който изниква по време на работа.  

Освен това, може имате навици, които карат хората да избягват конфронтацията с вас, до последния възможен момент, когато ситуацията ескалира, като например да се цупите, когато някой ви поправя или просто да излизате от залата, когато не са съгласни с вас.  

Какво трябва да кажете: „Иска ми се да бях получил тази обратна връзка по-рано, има ли нещо, което ме кара да изглеждам като човек, който не приема конструктивна критика?“

Никой не обича да признава пред себе си, че затруднява живота на някой друг със своето поведение. Колкото и неприятно да е това за вас, вероятно е значително по-трудно за другия човек, който трябва да сподели с вас негативните отзиви.

Разберете дали вашите навици, стил на работа или език на тялото правят директната комуникацията с вас трудна за колегите ви.

Ще искате да кажете: „Това никога няма да се повтори.“

Това звучи като първото нещо, което бихте искали да кажете, нали? В края на краищата, не е ли това най-добрия начин да покажете на другите, че приемате изключително сериозно обратната връзка? Не съвсем.

Дори „най-перфектните“ хора на планетата не могат да обещаят, че никога повече няма да правят грешки, дори ако става въпрос за повтарянето на същия гаф. Задаването на подобно очакване за съвършенство ще направи живота ви по-труден, отколкото е нужно.

Какво трябва да кажете: „Имам план как да избегна повтарянето на тази грешка в бъдеще“

Не е достатъчно само да признаете грешката си. Трябва ясно да заявите, че знаете на какво се дължи и че имате план как да предотвратите бъдещето й повторение. По този начин вие ще покажете на шефа си или на вашите колеги, че сте положили сериозни усилия, за да разрешите проблема и да се подготвите за бъдещето.

Както вече казахме, получаването на критики е неприятно преживяване. Начинът, по който ще им отговорите обаче определя дали те ще съсипят вашата кариерата или ще ви послужат за ценен урок и опит, който да ви направи по-добри от всякога.  

По материал от TheMuse.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ