В бизнеса често е като в любовта
Някои лидерски качества не могат да се научат в училище. Едно от тях е умението да преговаряш така, че да не могат да ти откажат. Понякога е трудно да накараш хората да разберат визията ти. Затова е полезно да се запознаем с няколко идеи, които ще ви помогнат да извлечете максимума от деловите преговори.
Добавете „човешки фактор”
Понякога, когато сме в „бизнес режим”, забравяме да очовечим процеса. Само че хората от другата страна на масата не искат да се чувстват маловажни и нечути. Затова не забравяйте да слушате, вместо само да говорите. Така ще можете по-лесно да обясните защо продуктът или услугата ви са стойностни и могат да повлияят положително на нуждите на клиента. Целта е и двете страни да си тръгнат от заседателната зала доволни.
Бъдете готови да напуснете
Да си тръгнеш от масата за преговори означава, че си сериозен. Успешните собственици на бизнес знаят кога не си заслужава да си губят времето с нещо. Ако чувствате, че някой се опитва да ви преметне, сложете точката, преди да изгубите интегритета на своя бизнес. Това е трудно, но понякога може да се окаже аргументът, който ще ви донесе онова, което искате. Ако партньорът наистина желае да работи с вас, той ще направи отстъпка.
Знайте с какво няма да направите компромис
Бизнесът много прилича на любовни отношения. Преди да започнете преговори, трябва да знаете кои точки ще означават край на сделката за вас, или какво в бизнес модела ви не подлежи на промяна и компромис. Хората винаги ще предлагат варианти за промяна на онова, което правите. Понякога тези съвети са ценни; понякога не. В някои случаи компромисът е неизбежен, но преди да го приемете, се постарайте да разберете кое е най-важно за другия и кое – за вас самите. После потърсете начин и двете страни да получат полза – ако това е невъзможно без тежки жертви, по-добре се откажете.
Работете с хора, които не се опитват да ви променят
Важно е да работите с партньори, които виждат и разбират колко е ценно това, което правите, и гледат на вас именно като на партньори, а не като на хора, от които смятат да се възползват. Това е особено важно, когато сте още в началото на бизнес пътешествието си. В никакъв случай не оставайте в паметта на хората като фирма, която позволява да бъде безскрупулно използвана. Винаги помнете стойността си.
По материали от сп. Entrepreneur
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.