Упорит, но не инат

Упорит, но не инат

Упорит, но не инат

Има ситуации в работата, в които фразата „не приемам „не“ за отговор“ може да се бъде признак на увереност и непоколебимост. Това е черта, която може да ви помогне да получите това, което искате, защото не се отказвате да го преследвате, дълго след като всички други са се предали. В други случаи прекомерната упоритост може да ви накара да изглеждате като идиот, който не иска да приеме фактите около дадена ситуация и да продължи напред.

Как обаче може да разберете дали вашата упоритост се приема като целеустременост и мотивираност, или като безсмислена инатливост и неотстъпчивост? Според Дори Клар, автор на „Entrepreneurial You: Monetize Your Expertise, Create Multiple Income Streams and Thrive.“, постоянството е способността да се придържате към дадена тема, дори ако не срещате сътрудничество и отзивчивост, докато не получите окончателен отговор.

Идва обаче момент, в който повтарянето на едни и същи действия, които не дават резултати и не помагат по никакъв начин, преминава границата на разумното. Ако някой многократно да ви казва „не“ и вие продължавате да упорствате, независимо от това какво в всички „наръчници на продавачите“, този начин на поведение ще ви създаде имиджа на човек, който другите да отбягват.

Макар че изглежда, че границата между постоянството и ината изглежда тънка, човек не трябва да се отказва предава лесно, коментира Кларк. Вземете за пример следния случай: изпращате имейл и не получавате отговор дълго време. Най-вероятно ще си помислите, че отговора е „не“, но истината е, че причините може да бъдат различни – човекът може да е зает, да има други по-важни задачи или просто да е пропуснал имейла, добавя тя.

Хората са склонни да приемат лично отказите и да мислят, че проблемът е в тях, че всяко „не“ е оценка на техните способности и възможности.

„В действителност, може другия човек просто да има твърде много работа и да не е отделил внимание на вашето искане. Ако бъдете упорити и не се отказвате, може и да получите желания отговор“, казва Кларк.

Предложете нещо в замяна

За да бъде постоянството ви ефективно, то трябва да се базира на взаимен интерес, казва Стю Хейнеке, автор на „Get the Meeting!“. „Ако просто занимавате някои само с вашите проблеми, постоянството ви няма да бъде прието по особено позитивен начин“, добавя той.

От контактите си и разговорите с този човек, може да сте разбрали кои са нещата, които са важни за него, като например семейството, домашните любимци, хобитата и различни проекти, казва Джуди Робинет„How to Be a Power Connector. „Споделете с него статия или книга, предложете му да го запознаете с човек, които може да му е полезен, или го поканете на събитие, което ще му е интересно“, казва тя.

Ценете чуждото време

За да си гарантирате, че вашето упорство няма да бъде прието по негативен начин, Клар съветва винаги да бъдете кратки, ясни и точни. „Никой не иска да слуша дълга и сложна история, но ако може да зададете ясен и конкретен въпрос по тема, по която вашият събеседник е компетентен и има личен опит, то в много случай той ще се радва да ви помогне“, казва тя, като добавя, че е добре да следвате неговия пример. „Ако някой ви каже, че е зает до септември, не го занимавайте в средата на август. Изчакайте правилния момент“, пояснява тя.

Придържайте се към целта си, но променяйте подхода

Да бъдеш упорит не означава винаги да повтаряш едно и също, казва Робинет. „Обмислете различни подход, като например обаждане по телефона, изпращане на имейл, среща на четири очи. Комбинирайте комуникацията с някакъв подарък“, добавя тя. „Подходете креативно и проучете човека, с който искате да се свържете“.

Кларк, от своя страна, съветва да внимавате с темпото. „Стига да не става въпрос за някакъв кратък срок, който изисква по-бърз отговор, може да изчакате седмица или две за отговор. Ако не получите отговор, може да увеличите времето на изчакване до месец. Добре е при следващото съобщение да промените подхода си и да дадете на вашия събеседник вариант за „изход“, за да не си губите времето, ако виждате, че той е неотзивчив.“, казва тя.

Добре е да поддържате непрекъсната кореспонденция на по-неофициално ниво , за да не си изградите репутацията на човек, който търси другите, само когато има нужда от някаква услуга, съветва Кларк. „Може да изпращате поздрави за успехите на вашия събеседник или за постиженията на компанията, за която той работи. Той ще оцени факта, че мислите за него и че сте отделили време, за да му пишете“, добавя тя.

„Да бъдеш упорит означава да не се отказваш, докато важните цели не са постигнати. Без постоянство не се постига нищо“, казва Хайнеке.

......................

Стефани Воза за FastCompany.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ