Времето все не стига. Наистина ли?

Времето все не стига. Наистина ли?

Всички имаме дни, а понякога и седмици, в които работата просто не върви. Когато този спад в продуктивността обаче се превърне в дългосрочен проблем, това може да означава, че губите твърде много време с незначителни и безсмислени дейности, вместо да се фокусирате върху ключови задачи. Ако случаят при вас е такъв, то колкото по-бързо се отървете от вредните си навици и промените начина си на поведение, толкова по-малки ще са щетите върху представянето ви в работата. Ето няколко стъпки, които трябва да предприемете, за да спрете да си губите времето в офиса и да започнете да вършите работата си по-ефективно:

1. Изолирайте се на тихо и спокойно място

Лесно е да бъдете разсеяни в офиса, когато сте заобиколени от разговорливи колеги, разказващи любопитни истории, които звучат по-интересно от работата, която трябва да вършите. Ако си позволите да бъдете привлечени към тяхната дискусията, най-вероятно ще изостанете с работата по вашите задачи и щe си навлечете гнева на шефа. Ако не можете да се абстрахирате от тези разговори и да спрете да си губите времето, премахнете изцяло това изкушение като се преместите на по-тихо и спокойно място  в офиса, на което хората не обръщат особено внимание.

2. Изключете мобилния си телефон

Изпращането на едно или две кратки съобщения по време на работа може да изглежда незначително за вашата цялостна продуктивност през деня, но не трябва да забравяте, че тези съобщения имат потенциала да се превърнат в обширна дискусия, която да погълне значителна част от вашето време. Ако искате да ограничите загубата на време в офиса, спрете звука на мобилния си телефон или го изключете напълно. Дайте на вашите роднини и приятели номер на офиса, на който може да ви намерят при спешен случай, и включвайте телефона си само по време на почивките.

3. Организирайте календара си

Лесно е да си губите времето с незначителни дейности, когато нямате предварително изграден график, описващ задачите, които трябва да изпълните през всеки работен ден от седмицата. Ако например отделите времето от 4 до 5 следобед за конкретна задача, ще си гарантирате един час на работа без разсейвания, защото знанието, че имате само 60 минути за изпълнението на това задание,  няма да ви позволи да се фокусирате върху каквото и да е било друго.

4. Организирайте работното си място

Разхвърляното работно пространство може да повлияе негативно на вашата продуктивност, дори и в случаите, когато полагате допълнителни усилия, за да оптимизирате работата си. Ако бюро ви е отрупано с ненужни документи и в офиса ви цари пълна бъркотия, отделете малко време, за да внесете ред в хаоса.  Подредете важните документи и изхвърлете останалите. Поставете най-често използваните предмети на една ръка разстояние. Колкото по-малко време губите в търсенето на ресурсите, от които имате нужда, толкова повече време ще си освободите за изпълнението на важните задачи.

5. Оставете време за почивки

Понякога губим време в безцелни разговори с колеги, проверяване на постове в социалните мрежи или сърфиране в интернет, защото умът ни се нуждае от почивка от работата. Ако това ви звучи познато, трябва да си изградите график за почивки, по време на които да поемете дъх и да изчистите съзнанието си от излишната информация, натрупана от началото на работния ден. Може да отделите 20 минути сутрин или следобед за разговор с вашите колеги или за преглед на любимите ви сайтове. По този начин ще задоволите нуждата си за кратко развлечение и ще можете отново да се концентрирате върху работата си.

Колкото повече време започнете да губите с безсмислени дейности, толкова по-забележим за вашите колеги и ръководители ще стане спада във вашата продуктивност, а това ще навреди на вашата репутация и ще работата ви на риск. Вместо това трябва да си се постараете да избягвате разсейванията и да потърсите начини за подобряване на вашата ефективност.  Така ще си спестите много нерви и емоции в моменти, когато крайните срокове наближават, а работата по задачата е далеч от приключване  

.....................

Мъри Бекман за Fool.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ