Миглена Узунова-Цекова, БАУХ: Търсим решенията заедно
Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) обединява професионалистите по управление на човешки ресурси в страната. Срещаме се с Миглена Узунова-Цекова, председател на Управителния съвет на БАУХ в последните три години, с която говорим за развитието на организацията и за предизвикателствата пред HR професионалистите
- Срещаме се в последните месеци от мандата на настоящия Управителен съвет на асоциацията. Как преминаха последните три години и какво се промени в БАУХ?
- Преди три години с колегите от Управителния съвет си поставихме няколко приоритета – да повишим разпознаваемостта на организацията сред HR гилдията и бизнес лидерите, да развием портфолиото от инструменти за учене и споделяне на знания за членовете. Друга важна цел беше да изградим партньорства за подобряване на административната среда за HR професионалистите. На нас се падна и нелеката задача да запазим организацията стабилна в условията на световната пандемична криза. Наложи се да преразгледаме плановете и проектите си, за да отговорим на новата среда, начин на работа и очаквания. Намерихме най-адекватните формати в отговор на променените потребности и приоритети на членовете. Адаптирахме инициативите във виртуална среда и ги надградихме.
Реализирахме едни от най-успешните HR конференции за споделяне на международен и български опит с участие на световно признати експерти. Организирахме ежемесечни семинари по важни теми от ежедневната работа на HR професионалистите и благополучието на работното място.
Реорганизирахме начина на работа на регионалните клубове за по-задълбочен диалог между членовете ни със сходни професионални предизвикателства. Създадохме и нов тип клубове, обединяващи колегите около определени HR теми. Тази платформа за високо експертен разговор по теми, като електронни обучения, работодателска марка, допринесе за идентифициране на тенденции, проблеми и решения.
Добавихме и HR Тренинг академия – специално за колегите с по-малко опит в професията, за да ги подпомогне с подходящо съдържание и придобиването на конкретни знания и умения. Поставихме фокус върху работата с младите хора, избрали HR професията. Наш проект беше одобрен в рамките на програмата „Кризата като възможност“ на Столична община. С финансирането разработихме интерактивни видео материали в помощ на преподавателите по HR специалности в процеса на преподаване. Заздравихме и партньорските си отношения с университетите и заявихме своята ангажираност в подготовката на нашите бъдещи колеги.
Работихме за изграждане на партньорства, които да позиционират БАУХ като желан съветник на бизнеса по темите, свързани с управлението на човешките ресурси. Във връзка сме с водещите работодателски организации, асоциации, представляващи бизнеса. Работим за въвеждане на електронна трудова книжка и прецизиране на трудовоправната рамка на работата от разстояние. Предприехме конкретни стъпки, изготвихме становища с предложения за промени. Не на последно място организацията днес е финансово стабилна и развива дейността си устойчиво и адекватно на променената среда.
- Кои са темите, които стоят на дневен ред за HR професионалистите днес?
- В началото на пандемията много въпроси изискваха спешна реакция – как гарантираме здравето и безопасността на хората и непрекъсваемостта на бизнеса, как се справяме с естествените страхове за живота и здравето, за сигурността на работата и доходите им. Сега на дневен ред излизат още – как структурираме работния процес, какви форми избираме – работа от офиса, от дистанция или хибриден модел. Важно е да намерим начин да гарантираме доброто преживяване на служителите в условия на социална дистанция и цялостното благополучие и чрез индивидуален подход към техните очаквания. Важни са и въпросите за продуктивността на работата във виртуална среда, навременния обмен на информация и идентифициране на казуси в екипите, подходите на лидерите за постигане на успех.
Вярвам, че можем да търсим решенията на тези предизвикателства заедно. Ключът е в споделянето – да разказваме за това какво е проработило добре и какво – не, за да намерим най-доброто решение за своята организация. Ролята на БАУХ в този процес е ключова – да отваря пространство за диалог, платформа за споделяне, добри практики, нови инструменти и подходи. Инициативите и активното ни партньорство с Европейската асоциация за управление на хора, а чрез нея и с други национални HR асоциации в Европа са доказателство, че успешно се справяме с тази отговорна задача. В традиционния конкурс за годишните HR награди на БАУХ в последните години виждаме все повече и все по-силни кандидатури, показващи ни HR проекти, замислени и изпълнени с мисъл за хората и с добавена стойност за бизнеса. Радвам се, че БАУХ със своята 21-годишна история продължава да се разраства, да намира все повече партньори и има своя важен принос в процеса на развитие на нашата гилдия.
- Оттук нататък накъде и какво предстои за HR асоциацията, която скоро празнува 22-ра годишнина?
- HR професията се развива динамично и предизвикателствата се различават с всяка изминала година. Възникват нови тенденции, очаквания на служителите и на бизнеса. БАУХ се развива заедно със своите членове. В инициативите си следваме и споделяме най-добрите практики на местно и международно ниво, но не само – показваме и тенденциите за бъдещето и приобщаваме колегите към тях. БАУХ задава стандартите и етичните норми в професията. Затова с Управителния съвет инициирахме мащабен и задълбочен проект за модернизиране и надграждане на Сертификационната ни програма. Искаме да гарантираме, че всеки преминал успешно през нея колега е носител на онези знания, умения и опит, които са важни за бизнеса днес и са добра основа за бъдещо развитие. Пред БАУХ има още много перспективи. Сигурна съм, че следващият УС ще запази устойчивостта и ще надгради направеното от нас, ще идентифицира нови възможности за развитие и ще направи организацията още по-полезна и разпознаваема.
Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 12/2021 на сп. "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.