Умните предприемачи никога не правят така

Умните предприемачи никога не правят така

Не е нужно да сте гений, за да бъдете добър предприемач, достатъчно е да правите информирани и интелигентни избори.

Прекалено импулсивните предприемачи са тези, които трябва да живеят с последиците от лошите си решения. Това са хората, които не отделят нужното време, за да видят по-голямата картина. 

Интелигентните предприемачи никога не правят тези 10 неща:

1.Казват „да“ импулсивно.

Без значение дали го правите по задължение или защото на момента ви се струва като добра идея, импулсивното съгласие често води до големи проблеми. Поетите по този начин ангажименти са основната причина, поради която предприемачите губят фокус от основната си цел и страдат от прегаряне.

Създайте набор от въпроси, които да си зададете (вписва ли се в приоритетите ми, пасва ли на моята визия, съгласявам се защото изпитвам вина или някакво друго негативно чувство), преди да поемете отговорност за дадена задача. Винаги отделяйте време за анализ и оценка на всеки един ангажимент, с които се захващате.

2. Казват „не“ импулсивно.

Обратното, импулсивният отказ може да доведе до също толкова, ако не и по-големи проблеми, в зависимост от това кого питате. Много предприемачи изпускат обещаващи възможности заради начина на мислене, който се базира на страха от провала.

Обяснете на отсрещната страна, че имате нужда от време, за да обмислите тяхното предложение или молба. Направете списък с причините, които ви карат да кажете „не“. Това ще ви помогне да направите правилния избор в ситуацията.

Наскоро говорих с клиентка, която ми отказа участие в презентация по публично говорене, която щеше да бъде добра реклама за нейния бизнес. Тя посочи липсата на време като причина за импулсивния отказ на поканата. Истината беше, че напрежението и стреса около планирането на презентацията са наклонили везните към този избор. След като осъзна, че се самозалъгва, тя съжали, че е пропуснала подобна възможност.  

Намерете време за нещата, които биха могли да допринесат за вашето лично и професионално израстване, но взимайте решение, преди да обмислите всички варианти.

3. Губят фокус.

Толкова много работа, а толкова малко време. Разбирам какво искате да кажете, но фактите сочат, че ще постигнете много повече, ако се съсредоточите върху едно нещо в даден момент. Скачането от задача на задача, отговарянето на всяко позвъняване на телефона и постоянната проверка на имейла водят само до проблеми. Затворете вратата, намалете звука на телефона и игнорирайте електронната поща за кратко. След това отделете два часа за един проект. Този подход на работа може да ви спести много време и нерви.

4. Толерират слабите служители.

Нископродуктивните служители и тези, които имат лошо отношение към работата, пречат на вашето развитие. Умните предприемачи работят усилено, за да изградят устойчива и позитивна фирмена култура. Ако някой не се вписва(и вероятно никога няма да се впише) в нея, значи е време да се откажем от неговите услуги.

Токсичните нагласи създават стресираща обстановка, която влияе негативно на ефективността на всички хора в компанията. В най-лошия сценарий, негативизмът и посредствеността на работното място ще доведат до напускането на добри служители и в крайна сметка до загуба на клинти.

5. Приемат буквално политиката на отворени врати.

Твърде много предприемачи погрешно тълкуват политиката на отворени врати като задължение да бъдат на разположение на своя екип по всяко време. Освен че губят много пари и време, тези прекъсвания са изключително стресиращи за всеки предприемач.  Независимо дали за вас работи един човек или петдесет, създайте ясни правила за организиране на среща, на която да обсъдите техните тревоги, искания и предложения.

За да избегнете целодневния поток от въпроси, който прекъсва вашата работа, организирайте ежедневна сутрешна среща, по време на която да обсъдите задачите за деня и отделете определено време в късния следобед, когато да сте на разположение за обсъждане на допълнителни въпроси и проблеми, възникнали през деня. Времето, прекарано на тези срещи, ще ви се върне десетократно.  

6. Прекаляват с подготовката .

За съжаление, в бизнес средите витае вярването, че да бъдеш експерт означава, че трябва да знаеш всичко. Това просто не е вярно. Да бъдеш експерт означава, че знаеш повече по дадена тема от обикновения човек.

Прекарването на дълго време в търсене и проучване на материали, които обясняват как да проведе най-обикновена рутинна среща, конференция или реч, в повечето случаи е чиста загуба на време. Познанието на всеки факт и статистика по темата няма да направи срещата по-ползотворна. Хората се отегчават бързо от изброяването на числа.

Публиката има нужда да бъде ангажирана с вас на много по-високо ниво. Тя иска да ви опознае, да ви хареса и да ви вярва. Няма нищо срамно в това да кажете, че не знаете отговора на даден въпрос и че ще направите всичко нужно, за да го получите.

7. Изграждат фалшиво чувство за баланс между работата и личния живот.

Хората, които стават предприемачи, ценят своята свобода. Понякога неопитните предприемачи имат илюзорната представа, че всеки ден ще вечерят със семейството си, никога няма да пропускат училищните представления на своите деца и че ще могат да ходят на ваканция, когато си поискат.

Балансът между личния и професионалният живот не може да бъде разделен на парченца, които отговарят на едни и същи периоди всеки ден, той идва под формата на отделни глътки свобода и гъвкавост, съчетани с упорита работа.

8. Вярват, че винаги са прави.

Умните хора се обкръжават с други умни хора и слушат това, което те имат да кажат. Целта ви не трябва да бъдете най-знаещият човек в стаята, а да се учите от тези, които имат повече опит, творчески идеи и различни виждания.

9. Поемат необмислени рискове.

Успешните предприемачи поемат много рискове, но всички те са добре обмислени и анализирани. Най-умните хора, които познавам, са в състояние да преценят всеки възможен сценарий и потенциалните резултати. Те претеглят плюсовете и минусите, преди да вземат крайно решение.

Ако се готвите да поемете риск, първо си задайте въпроса: „Колко съм готов да изгубя?“

10. Унижават останалите.

Успехът не се измерва само с пари. Той е отражение на това, което се крие в сърцето и ума на човек. Интелигентните предприемачи позволяват на останалите да изразят своите вярвания и да се поучат от грешките си. Това не означава, че трябва да споделяте техните виждания и идеи, но постоянното съдене и категоризиране може само да ви пречи.    

Марла Табака, предприемач и бизнес консултант, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ