15 универсални качества на перфектния служител

15 универсални качества на перфектния служител

В днешната глобална бизнес среда, намирането и запазването на подходящия служител е една от най-трудните задачи за всеки мениджър.

В повечето случаи лидерите се съсредоточават върху набора от умения, необходими за специфичната задача, и пренебрегват базовите умения и личностните характеристики, които са от решаващо значение за това, дали кандидатът за работа ще се превърне в ценен и продуктивен член на екипа.

Последствията от наемането на погрешния кандидат могат да бъдат изключително тежки, от сблъсък на характери, през неуспешни проекти до масови уволнения. 

Всеки служител може да се похвали с уникална комбинация от умения и личностни черти, но има няколко универсални качества, които добрите мениджъри търсят в кандидатите за работа.  

Перфектният служител трябва да бъде:

1. Ловък и сръчен

Служителите трябва да бъдат гъвкави, пъргави и бързи. Те трябва да могат да реагират и да отговарят както на променящите се потребности и желания на своите клиенти, така и на постоянните изменения в глобалния свят на бизнеса.

2. Отворен и приятелски настроен

Служителите трябва да бъдат отзивчиви, любезни и състрадателни. Те трябва да могат да говорят по начин, който да кара другите да усещат тяхната загриженост и внимание.

3. Запознат с международните теми, тенденции и традиции

Доклад на консултантската компания Ernst and Young показва, че едно от най-важните качества, което търсят съвременните работодатели, е глобалното мислене. Това означава да сте запознати с чувствителни теми, обичаи, събития и специфични перспективи, характерни за различни култури и хора. 

4. Енергичен

 

Някои проекти изискват от служителя да работи до по-късно или пък в по-ранните часове на деня, особено когато става въпрос за международни проекти, в които участват хора, работещи в различни часови зони. Перфектните служители са достатъчно издръжливи, за да се справят с натоварването. Те се хранят здравословно и се грижат добре за физическото и психическото си състояние. 

5. Приспособим

Идеалните служители могат да се приспособят към различни култури, ситуации и модели на действие. Например, когато си сътрудничат със служител интроверт, те са наясно, че този човек се нуждае от спокойствие и време за размисъл, преди да каже каквото и да е било. 

6. Разговорчив

Това е особено важно качество за хората, които често контактуват с други представители на други страни и култури. Служителят-мечта знае как да избягва сериозни и емоционални въпроси от политическо и финансово естество и да насочва разговора към безопасни теми, като времето, текущите събития и спорта, които са еднакво интересни във всяка част на света. Бонус точки за тези, които могат да разменят няколко реплики на езика на своя събеседник.

7. Решителен

Решителните служители могат да поемат ролята на посредник в конфликтна ситуация. Те знаят как да поемат инициативата, как да поискат това, от което имат нужда и как да акцентират върху мнения и предложения, които имат нужда от повече внимание.

8. Любопитен

Най-добрите служители се интересуват от различни методи и начини за справяне с различни задачи. Те искат да знаят как другите биха постъпили ако бяха на тяхното място, как работят различните организации и как се справят техните колеги с работата и живота, особено ако става въпрос за хора от различни краища на света.

9. Гъвкав

Когато работите с различни култури в различни часови зони, способността да пригодите графика си, да превключите на различна честота и да изоставите навиците, които са безполезни в тази среда, са от ключово значение за успеха. Перфектните служители не се страхуват от промяната. Те са отворени към придобиването на нови знания и умения, за да бъдат в крак с бързо променящата се съвременна среда.

10. Съзнателен

Виртуалните и физически отдалечените екипи се превръщат в новата норма в света на бизнеса. Това означава, че хората все по-често трябва да се съобразяват с различните часови зони. Общото правило е, че на всеки служител ще се налага да участва от време навреме в срещи, които са в неудобно за него време.

Внимавайте да не организирате срещи във време, което е неудобно само за част от екипа и да кара някои от неговите членове винаги да остават до късно или да стават рано.  

11. Директен

В някои култури комуникацията е предимно непряка и дистанцирана, което означава, че идеалните служители трябва да умеят да говорят директно, без да изглеждат арогантни и агресивни. Те знаят как да изразят ясно и точно своите очаквания и искания, без да нарушат хармонията в отношенията си с представителите на различни култури.

12. Уверен

Най-добрите служители са винаги готови да запретнат ръкави и да се захванат за работа. Тези хора не подхождат скептично. Те вярват, че няма невъзможни неща и, че всичко може да бъде постигнато, дори ако това изисква промяна и изоставяне на остарели разбирания. Те не виждат проблеми, а решения. 

13. Дипломатичен

Правилните служители знаят как да посредничат между различните предложения и мнения. Те знаят как да слушат хората и как да се поставят на тяхно място, приемайки различни гледни точки.

14. Обръща внимание на външния си вид

Перфектните служители поддържат добре външния си вид и своята хигиена. Те знаят как да се обличат в зависимост от средата, и да не карат хората около тях да се чувстват некомфортно.

15. Състезателна натура

Конкуренцията може да бъде позитивна сила, когато служителите се съревновават с други организации. Те искат да изпреварят другите компании, а за целта е нужно представянето на тяхната цяла организация да бъде на ниво. Конкуренцията може да се превърне в нещо негативно в случаите, когато служителите мислят само за себе си.

Мелиса Ламсон, президент и изпълнителен директор на Lamson Consulting, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ