20 неща, характерни за най-добрите служители
Помислете за най-добрия шеф, който някога сте имали. След това се замислете за типа служител, който същият този шеф е оценявал най-високо.
Който и да е този човек, най-вероятно мога да го опиша с доста добра прецизност. Причината за това идва от факта, че най-ценните служители имат много общи черти, независимо от тяхната дейност или от компанията, за която работят.
Това са 20 неща, характерни за най-добрите служители.
1. Те са инвестирали в мисията на компанията.
Най-важният приоритет на добрите лидери е намирането на цел, която да си заслужава времето и усилията, вложени от техните служители. Когато страхотните служители имат ясна посока, те дават всичко от себе си, за да превърнат тази цел в реалност.
2. Те си вършат работата (и отгоре).
Може да мислите, че най-лошите служители са некомпетентни и мързеливи, но при тях поне знаете какво да направите, за да разрешите проблема. Най-лоши за бизнеса са посредствените служители, които едва покриват минималните изисквания на работното място.
3. Ценят времето.
Понякога ви се налага да провеждате извънредни бизнес срещи, а друг път да търсите помощ за завършването на критичен проект. Най-добрите служители знаят, че времето е най-ценната стока, с която всеки един от нас разполага, а това ги кара да уважават времето на другите хора.
4. Общуват ефективно.
Част от работата на шефа е да бъде ефективен комуникатор и да вдъхновява своите подчинени. Същото се отнася и за служителя, който трябва да предлага нови идеи и да слуша активно.
5. Предвиждат проблемите.
Всеки добър шеф ще оцени служител, който казва: „Видях проблем, пред който може да се изправим в бъдеще, и знам как да го разрешим.“
6. Споделят информация.
Несигурните служители трупат информация и опит, надявайки се, че това ще ги направи незаменими. Най-добрите служители от друга страна са достатъчно уверени в себе си, за да споделят знанията си с останалите, защото знаят, че винаги има нещо ново, което да научат и да станат по-добри професионалисти.
7. Вземат решения и се придържат към тях.
Не е възможно да сте съгласни с всяко решение, взето в дадена организация. Страхотните служители са готови да изразят своето несъгласие, но да последват взетото решение.
8. Дават добра обратна връзка.
Добрите служители са тактични и знаят как да изразят искреното си мнение и да дадат полезна обратна връзка на своите шефове и колеги. Освен това, те не пестят похвалите, когато са заслужени. Все пак, шефовете също са хора и като всички останали обичат да получават комплименти за своите постижения.
9. Честни са.
Изграждането на репутация на честен и достоен за доверие човек отнема дълго време, но може да бъде напълно унищожено за миг. По тази причина най-цените служители винаги застават на страната на истината, дори когато това не ги представя в най-добра светлина. Обикновено е добре вие да бъдете този, който ще съобщи лошите новини, ако те са директен резултат от ваш неуспех.
10. Те водят.
Великият лидер не е този, който привлича повече последователи, а този, който създава повече лидери. Най-добрите служители поемат лидерски роли в организацията, за която работят, когато пред тях се откриват възможности да покажат пълния си потенциал.
11. Обясняват от какво точно имат нужда.
Много често добрите лидери казват, че тяхната основна роля е да се уверят, че всички останали имат на разположение това, от което се нуждаят, за да постигнат успех. Идеалните служители връщат услугата, като обясняват ясно и точно от какво им трябва, за да изпълнят задачите си.
12. Казват "Благодаря".
Доказано е, че честото изказване на благодарност и признателност допринася намаляването на стреса и увеличаването на производителността на работното място. Обикновено е добре да започнете от шефа, но страхотните служители не спират до там и изразяват благодарност към всички, които го заслужават.
13. Правят добри предложения.
Перфектните служители са експерти. Те знаят повече за ролята си в компанията, отколкото техните шефове, а това означава, че трябва да имат предложения как работата им да се подобри и оптимизира. Освен това те осъзнават, че за тези разговори си има точно определено време и място.
14. Могат да се забавляват.
Кое е най-забавното „работно място“, на което съм бил? Когато работех като чуждестранен кореспондент, веднъж бях прикрепен към пехотен взвод на военна мисия. Фактът, че тези хора не спираха да се шегуват, докато покрай тях летяха куршуми, направи всички по-спокойни и ефективни. Ако хуморът работи в подобна ситуация, вярвам че може да му намерите място и във вашата работа.
15. Те са позитивни.
Най-добрите служители работят с ентусиазъм. Знаят, че формирането на добри взаимоотношения на работното място е от ключово значение за успеха на техните начинания.
16. Знаят как да се застъпят за себе си.
Страхотните служители са проактивни и винаги си гарантират, че когато постигнат нещо значимо, техният принос ще бъде признат. Те знаят, че ако позволят на някой друг да си препише заслугите за тяхно постижение, ще натрупат негативни чувства и напрежение, които ще ги обречат на провал в дългосрочен план.
17. Помагат по неочаквани начини.
Независимо дали става въпрос за намирането на талантлив нов колега или за разпознаването на страхотна стратегическа възможност, най-добрите служители не се ограничават с основните си длъжности характеристики и се възползват от всеки шанс да помогнат на компанията.
18. Споделят вината, когато е уместно.
В живота на всеки има множество провали и неуспехи. Това се случва и на най-добрите служители, но освен че те не позволяват на никой друг да си препише заслугите за техните постижения, те не оставят някой друг да поеме вината за техните грешки.
19. Действат етично.
Винаги се стремят да постъпват морално. Вярно е, че в много случаи се постига по-голям напредък, когато търсим прошка, вместо разрешение. За великите шефове е важно техните подчинени да спазват общите правила и социални норми на благоприличие.
20. Продължават напред, когато усетят, че е дошло времето.
Може би вече не вярват във визията на компанията, или имат нужда от различни предизвикателства. Може би просто имат нужда от повече пари, отколкото компанията е готова да им предложи. Никога не е лесно да се разделиш с нещо, на което си отдал голяма част от живота си, но великите служители знаят кога е дошло времето да продължат напред.
Бил Мърфи Джуниър, основател на ProGhostwriters.com, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.