5 личностни характеристики, които всеки предприемач трябва да притежава

5 личностни характеристики, които всеки предприемач трябва да притежава

5 личностни характеристики, които всеки предприемач трябва да притежава

Успехът не се определя от оценките, които сте имали в училище или от университетските дипломи, с които може да се похвалите. Той не зависи от мястото, където сте израснали или от това кои са вашите родители.

Успехът се свежда до вашата личност, начин на мислене и цялостно виждане за живота. Противно на общоприетото схващане, не е нужно да сте болезнено амбициозен и безскрупулен, за да бъдете успешен предприемач. Всъщност, вероятно е по-добре, ако не сте такъв.

Според скорошно проучване на CPP Inc., двете неща, които отличават предприемачите от останалите хора,  са тяхната възприемчивост и силно развита интуиция. Лесно е да разберем защо. В края на краищата, успехът не идва при най-умните, а при тези, които разпознават възможностите и се възползват от тях.

Това са пет личностни характеристики, които всички предприемачи трябва да имат.

1. Страст

Предприемачите не се захващат с даден проект, за да правят пари. Разбира се, паричният аспект може да се приеме като добър бонус, но в основата на техния избор е факта, че това е нещо, което те обичат да правят. Изграждането на бизнес отнема много време и усилия. Това означава да дълги работни дни и допълнителни инвестиции. Ако не харесвате това, с което се занимавате, най-вероятно няма да направите необходимото, за да постигнете успех.

Предприемачите не се страхуват от упоритата работа, защото вниманието им е фокусирано изцяло върху тяхната мечта и визия. Те не се отказват, когато пред тях се появи предизвикателство, защото страстта им към проекта просто не го позволява. Както казваше Стив Джобс: „Убеден съм, че поне половината от това, което отличава успешните предприемачи от неуспешните, се дължи на чистото постоянство.“

2. Мотивация

Предприемачите са напълно отдадени на своята работа. Те не чакат вдъхновение и насърчаване от своите колеги или мениджъри , за да си свършат работата и да постигнат целите си. Тяхната мотивация идва отвътре и не се подава на влиянието на външни фактори. Предприемачите знаят как да споделят своята мечта и да накарат останалите да се присъденият към тях, по пътя към нейното постигане.

3. Оптимизъм

Когато започнете бизнес, лесно може да бъдете завладени от колебания и опасения, че той никога няма да потръгне. Предприемачите обаче не мислят по този начин. Те са оптимисти за бъдещето и винаги гледат напред.

„Прозрението е изкуството да виждаш невидимите неща“, казва Джонатан Суифт, автор на класическата сатира „Приключенията на Гъливер". Предприемачите имат прозрения, които споделят с другите. Техният екип разбира защо прави нещата, които прави, каква е крайната цел и каква е неговата роля по пътя към успеха.

За да бъдете успешни предприемачи, трябва бъдете целенасочени. Това не означава просто да дефинирате ясно вашите цели. Трябва да изградите детайлен план и да направите всичко възможно, за да постигнете тези цели. Всяко ваше действие трябва да бъде съобразено с тях.

4. Креативност

Предприемачите не мислят по същия начин като останалите хора. Те вижда света през различна призма и мислят извън общоприетите граници. Бизнесите се градят върху велики идеи, а за целта имате нужда от креативност и творческо мислене, което ви отличава от останалите.

Предприемачите винаги търсят нови начини за преодоляване на познати проблеми и за постигане на по-добри резултати. Те не се задоволяват със статуквото. Техните идеи са тези, които променят света.

5. Кураж

Поемането на рискове е естествена част от започването на нов бизнес. Успешните предприемачи знаят, че то е от ключово значение за постигането на техните цели.

„Това, което най-много се страхуваме да правим, обикновено е това, което трябва да направим“, пише Тим Ферис в книгата си „4-часовата работна седмица“.

Ако се страхувате да скочите в неизвестното, никога няма да постигнете напредък. Предприемачите не позволяват несигурността и потенциалните провали да ги откажат от това, което трябва да бъде направено. Те гледат на предизвикателствата и рисковете като на възможности, а не като на проблеми.    

Суджан Пател, съосновател на WebProfits, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ