7 неща, с които страхотните шефове се справят по-добре от останалите

7 неща, с които страхотните шефове се справят по-добре от останалите

Новите тенденциите в мениджмънта идват и и си отиват, но има някои неща, тествани с времето, които всеки велик шеф прави, независимо от ситуацията.

Най-добрите лидери знаят как да вдъхновят лоялност, ентусиазъм и упоритост в своите служители.

Ако искате да станете страхотен шеф, или поне да продължите да бъдете такъв, трябва задължително да правите тези 7 неща всеки ден.

1. Признание

Когато хората правят наистина забележителни неща за една организация, страхотните шефове винаги им отдават заслуженото и им показват, че работата им се цени.  Публичното признание за постиженията на вашите служители, дори под формата на най-обикновен комплимент или няколко насърчителни думи, може да бъде по-ефективно средство за мотивация и вдъхновение, отколкото финансовия стимул.

2. Мотивация

Поставянето на висок стандарт на работа за хората във вашата организация е най-лесния начин да насърчите служителите си да дават всичко от себе си, дори в най-трудните моменти. Когато служителите ви се отклоняват от тези стандарти или просто не могат да ги покрият, работете заедно с тях като екип, за да ги издигнете до нивото на останалите хора в компанията, вместо просто да ги критикувате за нещата, които не са направили както трябва.

3. Комуникация

Винаги е по-добре да общувате със служителите си повече от нужното, отколкото недостатъчно. Ако не контактувате с хората от вашия екип достатъчно често, те ще започнат да чувстват, че работата им не се цени или, че остават в сянка. Обратната връзка е изключително важна за продуктивността на всеки един професионален екип, затова, не отлагайте важните разговори, дори в случаите, когато те могат да бъдат неприятни.

4. Доверие

Важно е да вярвате, че всеки един член на вашия екип се стреми да дава най-доброто от себе си. Да вярвате, че вашите служители имат способността да направят всичко необходимо, за да свършат възложената им задача. Хората оценяват доверието и преуспяват в средата, в която сътрудничеството се насърчава.

5. Развитие

Предложете на служителите си възможност за професионален растеж и развитие като им осигурите възможности за обучение и специализация. Насърчавайте служителите си да изразяват своите мнения и желания, колкото се може по-често, за да разберете как може да им помогнете достигнат пълния си потенциал във времето, което те ще прекарат във вашата компания.

6. Насока

Уверете се, че давате адекватни насоки и ясни изисквания при делегирането на задачите, за да сте сигурни, че служителите ви знаят какво точно се очаква от тях. Когато системата е точна и  ясна, хората изпитват по-малко стрес и притеснения, вършейки ежедневната си работа.

7. Партньорство

Опитайте да въвлечете служителите си по-пряко във вътрешните процеси и функции на организацията,  за да ги накарате да почувстват истинска връзка с работното си място. Когато хората вярват, че техните умения и знания са необходими за постигането на дадена цел, те придобиват по-голямо самочувствие и увереност в своите действия.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет