Управление

Лица

|

7 неща, с които страхотните шефове се справят по-добре от останалите

7 неща, с които страхотните шефове се справят по-добре от останалите

Новите тенденциите в мениджмънта идват и и си отиват, но има някои неща, тествани с времето, които всеки велик шеф прави, независимо от ситуацията.

Най-добрите лидери знаят как да вдъхновят лоялност, ентусиазъм и упоритост в своите служители.

Ако искате да станете страхотен шеф, или поне да продължите да бъдете такъв, трябва задължително да правите тези 7 неща всеки ден.

1. Признание

Когато хората правят наистина забележителни неща за една организация, страхотните шефове винаги им отдават заслуженото и им показват, че работата им се цени.  Публичното признание за постиженията на вашите служители, дори под формата на най-обикновен комплимент или няколко насърчителни думи, може да бъде по-ефективно средство за мотивация и вдъхновение, отколкото финансовия стимул.

2. Мотивация

Поставянето на висок стандарт на работа за хората във вашата организация е най-лесния начин да насърчите служителите си да дават всичко от себе си, дори в най-трудните моменти. Когато служителите ви се отклоняват от тези стандарти или просто не могат да ги покрият, работете заедно с тях като екип, за да ги издигнете до нивото на останалите хора в компанията, вместо просто да ги критикувате за нещата, които не са направили както трябва.

3. Комуникация

Винаги е по-добре да общувате със служителите си повече от нужното, отколкото недостатъчно. Ако не контактувате с хората от вашия екип достатъчно често, те ще започнат да чувстват, че работата им не се цени или, че остават в сянка. Обратната връзка е изключително важна за продуктивността на всеки един професионален екип, затова, не отлагайте важните разговори, дори в случаите, когато те могат да бъдат неприятни.

4. Доверие

Важно е да вярвате, че всеки един член на вашия екип се стреми да дава най-доброто от себе си. Да вярвате, че вашите служители имат способността да направят всичко необходимо, за да свършат възложената им задача. Хората оценяват доверието и преуспяват в средата, в която сътрудничеството се насърчава.

5. Развитие

Предложете на служителите си възможност за професионален растеж и развитие като им осигурите възможности за обучение и специализация. Насърчавайте служителите си да изразяват своите мнения и желания, колкото се може по-често, за да разберете как може да им помогнете достигнат пълния си потенциал във времето, което те ще прекарат във вашата компания.

6. Насока

Уверете се, че давате адекватни насоки и ясни изисквания при делегирането на задачите, за да сте сигурни, че служителите ви знаят какво точно се очаква от тях. Когато системата е точна и  ясна, хората изпитват по-малко стрес и притеснения, вършейки ежедневната си работа.

7. Партньорство

Опитайте да въвлечете служителите си по-пряко във вътрешните процеси и функции на организацията,  за да ги накарате да почувстват истинска връзка с работното си място. Когато хората вярват, че техните умения и знания са необходими за постигането на дадена цел, те придобиват по-голямо самочувствие и увереност в своите действия.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Ключови думи

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ