Фразите, които всеки предприемач трябва да изтрие от речника си

Фразите, които всеки предприемач трябва да изтрие от речника си

Изграждането на култура, която подкрепя и насърчава предприемаческото мислене, е жизненоважно в днешната глобална икономика. Идеята за intrapreneurship (създаването на предприемаческа нагласа в една компания) набира все по-голяма популярност. Хората искат да са част от нещо по-голямо от самите себе си, а бизнесите, които създават усещане за принадлежност, стават все по-предпочитани работни места.

Компаниите, които търсят решения на проблемите, идеи за разрастване и процеси за усъвършенстване вътре в себе си, карат служителите да се чувстват като неделима част от организацията и успешно привличат и задържат топ таланти. Онези, на които не им пука, вървят по стъпките на динозаврите.

Работниците стават все по-мобилни. Представителите на поколенията Y и Z изобщо не се страхуват да напускат и да търсят друга служба, когато се чувстват неоценени. За тези групи е изключително важно да получават обратна връзка и заръки – те приемат нещата лично и всяка дума е от значение.

Ако искате да задържите качествените си служители, да привличате таланти и да култивирате предприемаческо мислене в компанията си, изтрийте от речника си следните три фрази:

„Придържай се към работата си. Това не влиза в длъжностната ти характеристика.”

Искате ли да накарате свой подчинен да се чувства безполезен отвъд преките му задължения? Тази фраза убива атрактивността на всяка организация и отнема мотивацията на служителите да раждат идеи отвъд личните си отговорности. Изпращате послание, че мислите и мненията на вашия подчинен нямат никаква стойност за компанията и че единственото важно е той да е придържа към своите задачи.

Вместо това задавайте въпроси.

"Как мислиш, че се вписва тази идея в настоящите ти задължения?"

"Как смяташ, че тази идея ще разшири отговорностите ти?"

"Как мислиш, че организацията ще спечели от тази идея?"

Задавайки въпроси, ще подтикнете служителя си сам да направи връзките. Освен това ще му дадете възможност да ви обясни своята визия и как тя може да допринесе за цялостната мисия на организацията. По-този начин ще ви е по-лесно ефективно да делегирате отговорностите, за да могат подчинените ви да развият уменията си, и да повишите сътрудничеството между членовете на екипа.

„Нямаме ресурсите.”

Мениджърите обикновено използват тази фраза, без да си дават сметка за последиците. Когато я изречете пред свой служител, вие изпращате посланието, че идеята му не си струва и че неговият принос не е достатъчно добър, за да бъде обмислен. Мениджърите, които искат да повишат креативността на персонала си, намират ресурси, които да „налеят” в обещаващите и преданите си кадри, или насърчават последните сами да набавят тези ресурси. Освен това знаят, че креативността разцъфва в лицето на ограниченията, и трансформират негативния отговор в стимулираща мисленето надпревара.        

Вместо да кажете „Нямаме ресурсите”, поставете предизвикателство.

„Не разполагам с ресурсите, за да одобря това предложение днес. Защо не го обмислим след няколко дни, докато подредим приоритетите си и намерим начин да реализираме идеята ти?”

„Предложението ти ми харесва и искам да помисля как би могло да се впише по-добре в цялостната стратегия на компанията. Измисли няколко начина за неговата интеграция в нашия настоящ оперативен план и ще се срещнем утре, за да го обсъдим.”

Тези алтернативи изпращат посланието, че цените хрумването и че искате да разберете как то би могло да влезе в употреба. Освен това насърчавате подчинените си да инвестират повече време в идеите си, което прави организацията и вашето лидерство много по-привлекателни.

„Тук не правим нещата по този начин.”

Искате ли ваш подчинен да се почувства сякаш е на безлюден остров, а не част от екипа? Използвайте тази фраза. Казвайки му, че не знае как се работи във вашата компания, изпращате следните две негативни послания - че не познава организацията и че външните идеи, гледни точки и иновации не са добре дошли. Това, че всяка фирма има правила и политики, не значи, че те никога не трябва да бъдат преразглеждани. Може би това са подходящите момент и място да направите този самоанализ.

Вместо това насърчавайте интеграцията.

„В миналото сме подхождали към тази идея от XYZ перспектива. И все пак смятам, че предложението ти е обещаващо. Нека видим как бихме могли да го интегрираме в съществуващите си операции, за да развием цялата организация.”

„Предния път, когато се опитахме да въведем тази промяна, нещата не се получиха, но сега разполагаме с нови хора и нови продукти на пазара. Организирай събрание, на което да присъстват и колегите ти, и да видим как мислиш, че бихме могли да подходим към този процес по различен начин. Нямам търпение да чуя какво си открил.”

Можете също така да предизвиквате членовете на екипа си да мислят за тези методи на интеграция и да предлагат възможни решения за обсъждане.

Инвестирайте в персонала си. Създайте среда, в която идеите са добре дошли. Общувайте и осигурявайте обратна връзка така, че да насърчавате екипната работа, вместо метафорично да затръшвате вратата. Помнете, че като лидер успехът на екипа ви е и ваш успех. Изградете култура на предприемаческо мислене и се радвайте на резултатите.

...............

Джил Шийфелбайн, професионален оратор и експерт по бизнес комуникация, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ