Глупавите мениджърски грешки, които карат най-добрите служители да напускат

Глупавите мениджърски грешки, които карат най-добрите служители да напускат

Чували ли сте израза: „Когато сочиш някого с пръст, три пръста сочат към теб”?

Това важи в особена сила, когато става въпрос за работата на мениджърите във всяка компания. Когато екипният дух е нисък, хората ви избягват по коридорите, а най-добрите ви служители напускат работа, може би е време да приемете, че проблемът е във вас.

Ако имате привилегията да носите титлата „мениджър“, трябва да си поставите за приоритет да се за запознаете с най-честите причини, които карат служителите ви да се потърсят друго работно място.

Ето и четири от тях:

1. Мениджърите тормозят служителите си

Емоционалният ефект, рискови фактори и последиците от тормоза на работното място могат да бъдат огромни и да струват скъпо на бизнеса.

Според проучване на Института за насилие на работното място (Workplace Bullying Institute) в САЩ, близо една пета от всички американски работници съобщават, че са ставали жертва на тормоз на работното място. Знаете ли коя е най-тревожната част от тази статистика? В 61% от случаите тормозът идва от техните шефове.

Как може да преценим дали работим за подобен мениджър? Тук не става въпрос за строгия шеф, който отправя сурова и откровена конструктивна критика, целяща да подобри вашето представяне, а за този, който ви залива с агресивни обвинения и нападки, чиято цел не е да дадат адекватна оценка на вашата работа, а да ви изплашат и унижат като човешко същество(в много случаи пред очите на вашите колеги).

Беърд Брайтман, поведенчески учен и консултант, твърди, че „агресивността(както вербална, така и визическа) подкопава чувството за безопасност в офиса и кара хората да пренасочват ресурси, отделени за продуктивната работа, към отбранителни действия.“

2. Мениджърите не поощряват своите служители

Прочуване, проведено от Zenger / Folkman, в което вземат участие близо 8 000 мениджъра, разкрива, че почти 40% от мениджърите никога не хвалят своите служители за добре свършената работа. Това е сериозен проблем, защото същото проучване установява, че готовността на мениджърите да дават позитивна обратна връзка е един от водещите фактори, които определят  дали служителите им ще ги възприемат като ефективни и искрени комуникатори.

Освен това, има много други изследвания, които показват, че позитивното отношение на шефовете подобрява значително продуктивността на техните служители и крайните резултати за компанията.  Според проучване на психолога д-р Маршал Лосада, високоефективните екипи получават почти шест пъти повече позитивни отзиви и похвали от най-непродуктивните отбори.  

3. Мениджърите си приписват заслугите за работата на своите служители

Последният пример за тази лоша тенденция идва от прочуването на компанията BambooHR, която е помолила 1 000 служители, базирани в САЩ, да оценят 24 често срещани типа на работно поведение от „напълно приемливи“ до „крайно неприемливи“. Компанията е установила, че 63% от запитаните са отговорили, че поведението на мениджърите, които си приписват всичките заслуги за даден успех, е напълно неприемливо и че това е нещо, което може да ги накара да напуснат работа. Това важи в особена сила за жените, участвали в прочуването, 71% от които казват, че това е най-големият проблем при лошите шефове.

4. Мениджърите не се интересуват от баланса между професионалния и личния живот на своите служители

Въпреки че гъвкавото работно време и работата от разстояние стават все по-популярни, по-голямата част от мениджърите все още диктуват и контролират количеството работа и времето, което хората отделят за своите професионални задължения.

В резултат на това личният и семейният живот на хората страдат в името на работата. Претоварването на работното място често се свързва с 50-часовите работни седмици, липсата на време за почивка и очакванията към служителите, които трябва да са в постоянна готовност за работна комуникация.

Това води до сериозни здравни рискове, подсилени от високите нива на стрес, липсата на сън и конфликта между работата и личния живот на хората.

В едно съвместно прочуване на Harvard Business School и Станфордския университет бе установено, че дългите работни часове водят до прегаряне и развиване на вредни навици като тютюнопушенето и алкохолизма.

Доброто заплащане винаги е важно, но в крайна сметка, най-голямата мотивация на служителите е вътрешна. Вашата работа като мениджър е да им осигурите това, от което се нуждаят, за да успеят, и да ги накарате да се чувстват ценени и уважавани като човешки същества.

Когато успеете да го направите, ще им дадете много причини да стават всяка сутрин с готовността да допринесат за развитието и растежа на вашата компания.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер