Делегирате ли ефективно?
Делегирането на отговорности отдавна се е доказало като ефикасен метод за намаляване на работния товар на лидерите.
Проучвания показват, че повечето мениджъри смятат, че бизнесът им може да се разрасне с цели 20% ако делегират само 10% от своите задължения на други хора в компанията.
За да постигнете подобни резултати, трябва да се научите да делегирате ефективно. Ето няколко стъпки.
1. Подгответе се
Това е най-важната стъпка в делегирането при подготовката. Лидерите понякога гледат на предварителното планиране като загуба на време, което може да бъде използвано за вършенето на „истинска“ работа. Действителността обаче показва, че няма как да намерите най-добрият подход при делегирането, ако не сте си написали домашното преди това.
2. Решете какво ще делегирате
Важно е да знаете кои задачи могат да бъдат възложени на някой друг и на кои трябва да отделите лично внимание. Придобиването на този навик изисква време, анализи и разбиране от лидерите, които познават силните и слабите страни на своите екипи.
3.Решете на кого ще делегирате
Бъдете внимателни при избора на хора, на които ще възложите тези отговорности. Правилното разпределение на служителите, които са перфектни за определени роли и напълно неподходящи за други, изисква детайлно познаване на способностите и възможностите на вашия персонал.
4. Дайте ясни и точни инструкции
Един от най-големите проблеми при делегирането, е липсата на яснота. Уверете се, че вашите служители разбират своите отговорности и знаят какво се очаква от тях, преди да започнат да изпълняват възложените им задачи.
5. Дайте им правомощия
За да могат реално да постигнат нещо, хората трябва да имат достатъчно свобода на действие и възможност да взимат еднолични решения. Бъдете готови да им осигурите финансова подкрепа и помощ от други отдели, когато се нуждаят от нея, но през останалото време трябва да ги оставите сами да се справят със задачите си.
6. Задайте стандарт на работа
Ако създадете впечатлението, че не ви е грижа за работата на вашите служители, те ще подходят към задачите, които им делегирате, по същия начин. Един от начините да избегнете това е като още от самото начало разясните стандарта на работа, които те трябва да покрият.
7. Задайте темпо
Правенето на рутинни проверки, чиято честота зависи от представянето на служителите, е добър начин да държите проекта под контрол, без да прибягвате до микроменажиране.
8. Не се страхувайте да правите корекции
Ако делегираният проект не върви по начина, по който искате, не се страхувайте да говорите с вашите служители и да им дадете насоки за промяна на курса. По-добре е да проведете този не до там приятен разговор с тях сега, отколкото в края на проекта.
9. Давайте обратна връзка
Хората обичат да получават навременна обратна връзка, защото това показва, че работата, която вършат, е от голямо значение за компанията. Когато награждавате хората за добре свършената работа, останалите служители разбират, че добрите резултати и постижения не остават незабелязани и започват да работят по-усилено.
10. Създайте компетентен екип
Делегирането подготвя голяма част от вашия екип за поемането на все по-големи отговорности и разрешаването на сериозни проблеми на работното място, с които те ще трябва да се сблъскат в бъдещето си кариерно развитие.
Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.