Промяната, която искате да видите

Промяната, която искате да видите

Промяната, която искате да видите

В моята работа като коуч съм чувала множество и най-различни оплаквания, които хората имат от техните шефове. Ако трябва да бъда честна, в много от случаите това не е без основателна причина.

Ето и някои от най-често срещаните оплаквания и действията, които може да предприемете, за да разрешите тези проблеми, преди да са се превърнали в причината да напуснете работа. Запитайте се дали някое от тези оплаквания е нещо, което вие и вашите колеги бихте казали. Ако отговорът е да, то започнете да работите по промяната, която искате да видите.

1. За шефа ми всяка задача е спешна!

Когато всичко е приоритет, всъщност нищо не е приоритет. Постарайте се шефът ви да разбере, че не може да очаква от вас да изпълнявате наведнъж няколко задачи, като същевременно с това поддържате високо качество на работа по всяка една от тях. Неговата работа е да определи ясно и точно кои задачи са от най-голямо значение, за да можете да се фокусирате цялото си внимание и енергия върху тях.

2. Шефът ми е прекалено контролиращ

Винаги е изключително демотивиращо, когато шефът ви взема решения, без да ви пита за вашето мнение и без да взима предвид обстоятелствата в работата. Покажете на ръководителя си, че тайната към креативността и иновациите в работата се крие участието на служителите в процеса на даването на предложения и вземане на решения.

3. Шефът ми не е искрен

Понякога има голямо несъответствие между това, което човек казва, и това, което той прави. Постарайте се казаното от вас да бъде последвано от съответните действия, давайки пример, който да бъде последван от вашия ръководител и колеги.

4. Шефът ми е непредвидим

Работата с такъв лидер може да бъде интересно преживяване, но не в най-добрия смисъл на думата. Непредвидимостта в работата води до това, че хората винаги са на ръба между успеха и провала, между изпълнението на задачата в срок и критичното закъснение, което може да провали целия проект. Направете всичко по силите си, за да насочите компанията, или поне вашият екип, по пътя към последователността и постоянството.

5. Шефът ми е микромениджър

Ако един лидери вярва, че винаги може да се справи по-добре от своите служилите със абсолютно всяка задача, по която те работят, то каква мотивация може да имат те, за да дадат най-доброто от себе си в работата? За да покажете, че можете да поемате повече отговорност в работата и че не се нуждаете от постоянен надзор, поемете инициативата в по-малки проекти, които да убедят шефа ви, че можете да се справяте и сами.

Продължава на следващата страница.6. Шефът ми никога не е доволен

Независимо от това колко добре се справяте, шефът ви винаги казва: „Можеше и по-добре“. За да избегнете тази неприятна и демотивираща ситуация, поискайте от вашия ръководител да ви каже какви точно са очакваните резултати, които трябва да постигнете във възложената ви задача, и по какви критерии ще бъде оценен успехът ви в нея.

7. Шефът ми е нерешителен

Прекалено много лидери страдат оттака наречената „аналитична парализа“. Тя се характеризира с прекалено обмисляне на нещата и постоянно колебание, което не позволява на човек да вземе решение. Когато този човек е ръководител на екип, то неговата неспособност да вземе решение се отразява и върху останалите служители, които не могат да продължат напред. Помогнете на шефа си да направи избори, като дискутирате възможните подробно възможните варианти и го насочите в посоката, която смятате за най-добра.

8. Шефът ми пази в тайна важна информация

Когато човек не разполага с цялата информация, от която се нуждае, за да изпълните задачата си по възможно най-добрия начин, не губите само вие, но и компанията като цяло. Задавайте конкретни въпрос, които да разкрият цялата картина и да ви помогна да изберете правилния подход в работата.

9. Шефът ми постоянно заема отбранителна позиция

Когато не можете да говорите с шефа си за някакъв проблем, без той да заеме дефанзивна позиция, сякаш обвинявате лично него за трудностите в работата, то е време да подходите по различен начин към въпроса. Преди да отидете при шефа си с поредното оплакване, подгответе няколко предложения за разрешаването на проблема.

10. Шефът ми е мързелив

При някои ръководители не важи мантрата „Правете, каквото правя аз!", а по-скоро „Правете каквото искам от вас, защото аз не правя нищо“. Насърчете шефа си да поеме по-активна роля в работата на вашия екип.

Всички имаме някакви оплаквания от нашите шефове. Независимо дали става въпрос за лека или сериозни проблеми, не трябва да си позволяваме да ставаме жертва на обстоятелствата и не трябва да забравяме, че винаги можем да направим нещо по въпроса. В крайна сметка оплакването не решава нищо. Поемете инициативата в свои ръце и предприемете нужните действия, за да разрешите проблемите, които имате с вашия шеф.

.......................................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ