Това може да ви струва скъпо!

Това може да ви струва скъпо!

Назначаването на грешния човек на работа може да струва изключително скъпо. Той може да съсипе отношенията ви с ваши клиенти и да унищожи екипната синергия. Неговата последвала замяна означава още пари, време и труд за подбирането и назначаването на друг служител. Алтернативният подход с прехвърлянето на лошия работник от една позиция на друга може да донесе още повече проблеми. Когато броят на грешните хора в компанията достигне критично ниво, цялостното и представяне пада до дъното, от където понякога няма връщане.

Ето няколко неща, които да направите, за да сте сигурни, че няма да назначите грешния човек:

Не бързайте

Най-добрият начин да се уверите, че няма да назначите на работа грешния човек, е като отделите необходимото време за намирането на правилния кандидат. В скорошно прочуване на CareerBuilder, 43% от анкетираните мениджъри за заявили, че са назначили на работа грешния кандидат, тъй като са бързали да запълнят позицията.  Дори и липсата на служител да води до по-голямо натоварване върху другите членове на екипа в краткосрочен план, вземете предвид щетите върху фирмената култура и продуктивността на компанията, които ще нанесете, ако решите да назначите някой, който просто да запълни позицията. Не наемайте нови служители докато не сте сигурни, че сте намерили правилния кандидат.

Ясно дефинирайте какво точно искате

Когато търсите нови служители е важно да сте запознати в дълбочина с конкретните специфики и отговорности, свързани с предлаганата позиция. Също толкова важно е да ги представяте ясно на кандидатите за работата. На всяка стъпка от процеса по назначава – от описанието на работата до интервюто, бъдете максимално искрени с кандидатите за това какво точно се иска и очаква от тях.

Задавайте добри въпроси

Подгответе си предварително въпросите, които ще зададете на интервюто за работа, за да можете по-добре да проучите способностите, потенциала и съвместимостта с ценностите на компанията на кандидатите за поста.

Не търсете само правилните качества и умения, а и правилния характер

Компаниите, които култивират и поддържат ефективни практики за назначаване на служители, фокусират вниманието си върху вписването във фирмената култура, ценностите и характера на кандидатите. Попитайте настоящите си служители как да привлечете инициативни и активни кандидати, винаги готови да се учат и развиват, защото именно вашите работници знаят най-добре какво е да си на мястото на кандидата за работа.

Анализирайте способностите на кандидата

Включете кратък тест в процеса по назначение на нови служители, които да ви позволи да прецените техните познания и способности. Това не само ще ви покаже дали те владеят умения, които твърдят че притежават, но и ще им позволи да разберат по-добре работата, която се очаква да вършат, ако получат позицията.

Фокусирайте се върху дългосрочния план

Най-добрите решения за назначаване на нов служител не се основават на краткосрочни цели. Когато избирате правилния човек за вашата компания не трябва да мислите само за това, което той може да ви предложи на момента, но и на потенциала, който той има за растеж и развитие в рамките на компанията.

Проверявайте препоръките

Много често това е стъпка, която бива пренебрегвана от мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители. Предишните ръководители могат да ви разкажат много за представяне и способности на кандидата за работа, като случая трябва да обърнете специално внимание и на тона, който използват, когато говорят за него.

Добрата новина е, че процесът по назначаване на нови служители не е необходимо да бъде сложен. Дори и да сте изпитвали трудности в миналото, ако следвате тези няколко прости съвета, ще подобрите значително шансовете си да намерите най-добрия човек за работата.

..............

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ