Ех, ако знаех...

Ех, ако знаех...

Около 80% от предприемачите се провалят в първите си бизнес начинания по причини, които лесно могат да бъдат избегнати. Много често става въпрос за липса на организация, подготовка и разбиране за това, от което се нуждае един успешен бизнес.

Когато се провалим, ние винаги изпитваме чувство на угризение или разкаяние за нещата, които бихме направили по различен начин, ако имахме възможност.

Това са 6 неща, за които най-често съжаляват неуспелите предприемачи

Не са направили прочуване на пазар

Първата причина, заради която стартъпите се провалят, е, че са създали продукт или услуга, която никой не иска. Хубаво е, че се гордеете с плодa на вашия труд, но ако вашите клиенти не го искат, нямате работа.

Пазарните проучвания са от ключово значение за успеха на всяка компания. Намерете проблем, който знаете как да разрешите и предложете продукт, който да го направи.

Не са познавали клиентите си

Този феномен не спира да ме изненадва. Няма да повярвате колко много предприемачи не могат да дадат ясен отговор, когато ги попитате как изглежда техният идеален клиент. Още по-лошо е, когато те казват, че всеки човек е потенциален клиент.

Ако не познавате клиентите си, има голяма вероятност те да не знаят за вас, а това значително намалява шанса ви да им продадете каквото и да е било. Колкото по-точно може да определите идеалния си клиент, толкова по-прецизен и целенасочен може да бъде вашият маркетинг.

Малко са нещата, които са по-разочароващи от това да видите как бизнесът ви се разпада, когато пред вас има море от потенциални клиенти, които просто не сте разпознали. 

Не са се фокусирали достатъчно върху продажби

Няма продажби, няма бизнес. Нещата са прости. Този факт е повече от очевиден, когато погледнете обратно към руините, останали от вашия неуспешен бизнес, но нещата не са толкова лесни за разпознаване, когато сме ангажирани с изграждането и утвърдяването на този бизнес.

Всеки собственик на бизнес трябва да има ясна цел за продажби, която да бъде съобразена с основната мисия на бизнеса. Тази цел трябва да бъде наблюдавана отблизо и да бъде коригирана своевременно, ако искате да бъдете успешни.

Ако не сте агресивни при продажбите, имате хоби, а не бизнес. 

Заложили са твърде ниски цени

Когато става въпрос за продажбата на услуги, лесно може да станете жертва на мисленето, че трябва да продавате на цена, която се определя от разходите, а не от стойността, която предлагате, опирайки до простия модел на ценообразуване известен като „разходи плюс“( върху разходите за единица продукция се начислява фиксирана надбавка, която включва други разходи и желаната печалба, за да се стигне до финалната цена. По-добрият подход е да задавате цена, която отговаря на действителната стойност на услугата за клиента, а не на разходите за нейното осъществяване.

Концентрирали са се върху приходите, а не върху печалбата

Въпросът не е в това колко пари сте изкарали, а в това колко ще останат, след като покриете всички разходи. Разбира се, стабилният поток от приходи е изключително важен, но от още по-голямо значение е печалбата на бизнеса, която в крайна сметка определя неговата рентабилност. Няма значение колко джаджи продавате, ако ги продавате на загуба. 

Увеличили са разходите прекалено бързо

Когато ръководите собствен бизнес, лесно може да бъдете обнадеждени от първоначалния успех и да започнете да наемате нови офиси, да купувате по-модерно оборудване, да създадете скъп уебсайт и да закупите фирмен автомобил. Има много неща, за които можете да похарчите пари, но трябва да сте сигурни, че повишението на разходите отговаря на увеличение в печалбите.

Тук мога да дам личен пример с моя първи бизнес: не само, че избрах офиси, които бяха по-просторни(съответно по-скъпи), отколкото имах нужда, а и трябваше да платя наема за тях една година, след като бизнесът ми вече беше затворил врати.

Минимизирайте разходите и инвестирайте само в това, от което действително имате нужда.

Има много причини, които могат да доведат до провала на един бизнес, но това са онези, които най-лесно може да избегнем и които ще ни накарат да съжаляваме най-много за това, че не сме реагирали по различен начин, когато сме имали възможност.

........................

Гордън Тредголд, основател на Gordon Tredgold LLC, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ