Кога работата се превръща в обезсърчаващо преживяване

Кога работата се превръща в обезсърчаващо преживяване

Скорошно проучване на Галъп показа, че само 30% от работещите в Америка се чувстват ангажирани на работното си място. В световен мащаб, делът на служителите, които са отдадени на компанията, за която работят, е само 13%.

За все повече хора работата се е превърнала в едно изчерпателно и обезсърчаващо преживяване. Това са част от причините, заради които служителите мразят да идват на работа:

1. Работата поглъща твърде много време

Замъглените граници между работата и дома представят истинско предизвикателство пред увеличението на ангажираността на работниците. Благодарение на новите технологии, работните часове често продължават след края на традиционния работен ден, а понякога дори отнемат 24 часа от денонощието.

2. Разликата между работата и личния живот е все по-малка

Безпрецедентния поток на информация и работа ни принуждава да четем съобщения и да отговаряме на имейли по всяко време на деня и нощта. Дори и когато не е пряко свързан с това, което правите в момента, постоянния натиск да сте запознати с последните развития и тенденции във вашата сфера на работа, в социалните мрежи и във всевъзможни други области, може да бъде изключително натоварващ. Когато търсенето надхвърля възможностите, то изтощава вашата енергия и издръжливост.

3. Трудно е да се съсредоточат върху важните задачи

Когато има твърде много работа за вършене, времето никога не стига, а чувството на неудовлетвореност се превръща в част от вашето ежедневие. Претоварването и непосилните крайни срокове затрудняват определянето на приоритети и фокусирането върху важните неща. Когато от хората се иска да направят всичко наведнъж, те обикновено не постигат нищо.

4. Нямат време за почивка

 

Когато работниците са под постоянен натиск да постигат резултати, до такава степен, че дори не могат да си вземат почивка и да отделят време за себе си, те започват да се чувстват обезкуражени и отчаяни. Когато давате 100% от себе си за организацията, за вас не остава нищо. Изследванията сочат, че хората са най-ефективни, когато си взимат кратка почивка на всеки 90 минути работа.

5. Не се чувстват ценени

Ако хората не чувстват, че заслугите им се признават и че компанията цени техните усилия, те стават безразлични и губят мотивация. Истината е, че признанието оказва по-значително въздействие върху ефективността на служителите от всяко друго действие, което един лидер може да предприеме. Хората, които казват, че работят за компания, която има култура на признание, са 1,3 пъти по-склонни да останат в същата тази организация.

6. Не намират смисъл

Ако това, което правите, не е свързано с някаква по-голяма и значима цел, най-вероятно след време ще намразите работата си. Хората искат да вярват, че работата им има смисъл. Тези, които са убедени в това, са 3 пъти по-склонни да останат в компанията, за която работят, поставяйки този фактор като най-влиятелния за ангажираността на служителите.  

Ако искате хората ви да не мразят работата си, не трябва да ги карате да работят по 24 часа в денонощието, а да им позволите да намерят добър баланс между професионалния и личния живот им и да им покажете, че цените усилията, които те влагат в работата.

Поставете служителите си на първо място, защото те са ключът към постигането на дългосрочен успех.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Путин: Или украинските войници ще се изтеглят от Донбас, или ще го превземем със сила
Борисов за вота: Днес ще направя тест дали работим заедно с "ДПС - Ново начало"
Постигнато е съгласие между правителството, синдикатите и бизнеса за Бюджет 2026
Граждани на над 30 държави вече няма да могат да пътуват до САЩ
Миниатюрен микроб може да има ключово значение за борбата с „вечните“ химикали
На днешната дата, 5 декември. Имен ден празнуват Елисавета, Сава, Савина, Съби
Централната банка на Сингапур проверява банки в разследване за пране на пари на стойност 1,8 млрд. долара
Netflix започва ексклузивни преговори за придобиване на Warner Bros. Discovery