Поколението Z - това е бъдещето на маркетинга!

 Поколението Z - това е бъдещето на маркетинга!

Какви ще бъдат новите тенденции в маркетинга в България през следващата половин, до една година? Кое ще бъде важно и полезно за практиците маркетолози? На тези и други въпроси търсим отговор в нова поредица от интервюта в рубриката за маркетинг в сайта ни. На тях ще отговарят едни от добрите и успешни маркетолози в страната - отличените с награди на Българската асоциация на рекламодателите (BAA Awards) през 2015 г. 

Рубриката дебютира с участието на Илина Ангелова - маркетинг експерт в Unilever България. 

- Г-жо Ангелова, как се промени българският пазар през 2015 г.?

- Не бих казала, че пазарът тази година се промени драстично. Глобалните марки се развиват и налагат все повече международни тенденции в потребителските навици и на българите. Например, все повече марки лансираха по-концентрирани продукти на нашия пазар. Това е и част от природосъобразните стратегии на много международни компании и по този начин те налагат сред българските потребители все повече и повече нарастващата глобална култура към опазване на околната среда.

Проучвания, които следим, показват че все повече потребителите са заинтересовани да купуват марки, които прегръщат идеята за отговорност към природата и го целят с иновациите, които предлагат на пазара.

Нашият опит показва, че хората се променят – от мислене в стил "моят свят - моето семейство", към мислене в стил "загриженост към света". Основна причина за това е развитието на мобилните комуникации и социалните мрежи. Те дават възможност на хората да свързват помежду си тяхното ежедневие и събития. Глобално проучване на  Nielsen показва, че поколението Millennials (родените между 1981 и 2000 г.) e два пъти по-заинтересованo от опазването на околната среда от поколението, родено 20 години преди това, и 4 пъти повече от така наречените Baby Boomers. Това е поколение, което иска брандовете не просто да са "безвредни", а иска марките и продуктите, които ползва, да имат добавена стойност и да правят "повече добро за света". 

- Кое ще бъде определящо в глобалния маркетинг за следващите 6, до 12 месеца?

- Digital and social marketing! Това е валидно и за България, където според проучванията, които следим, повече от 70% от хората имат достъп до интернет. Във Facebook има вече над 2 милиона профила в България, a 80% от хората използват интернет на мобилни устройства. Затова, все по-голяма част от инвестициите трябва да е насочена в тази посока - социалните мрежи.

Социалните мрежи са много ефективни в изграждането и развитието на лоялността, и ангажираността на потребителите. Те дават възможност брандовете да комуникират директно с тях. Информацията, която се получава, може бързо да се вземе предвид от производителя, а потребителите са доволни от това, че мнението им има отражение върху марките, които харесват. Тава е win - win ситуация, защото потребителите усещат, че нуждите им са много добре посрещнати и по този начин стойността на марките расте.

- Работите за световни брандове. Кой смятате, че ще бъде правилният подход за достигане на най-младата аудитория – т.нар. поколение Z?

- Ние сме отговорни посланията на нашите брандове да достигат навсякъде, където са и нашите потребители. Поколението Z днес, т.нар Интернет поколение, са най-младите в момента, но те са бъдещите майки и родители, които ще се грижат за консумацията в цяло едно домакинство в бъдеще. Затова, ние следим тяхното развитие и се стремим да сме там, където имат нужда от информация за марките ни.

От една страна в интернет и социалните мрежи, които се налагат все повече и повече, от друга страна - в традиционните канали за комуникация ATL & BTL. Те са важни и основни към момента. Изграждаме нашите марки, инвестирайки и в двата канала, защото създават емоционална връзка с потребителите. Тя е най-важна, защото е дългосрочна.

Тези два маркетингови елемента създават имиджа на марката, а за да се случи това, те трябва да работят в симбиоза. Ценовите промоции действат в по-краткосрочен план, но емоционалната връзка с потребителите е изключително трайна. Историята показва, че съществуват марки, които са преминали през много кризи и са оцелели, защото са създали здрава връзка, която се предава през поколенията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс