911 на Porsche ще бъде единственият оцелял от моделите на автомобилния производител с вътрешно горене

911 на Porsche ще бъде единственият оцелял от моделите на автомобилния производител с вътрешно горене

911 на Porsche ще бъде единственият оцелял от моделите на автомобилния производител с вътрешно горене

Porsche има план за постепенно електрифициране на гамата си от автомобили, така че електрическите превозни средства да съставляват 80% от продажбите му до 2030 г., съобщава Ройтерс. Целта е емблематичният модел 911 да остане единствения запазен от компанията модел с двигател с вътрешно горене, заяви високопоставен ръководител.

Плановете на германския производител на луксозни автомобили се следят отблизо, включително от природозащитници, заради инвестициите му в е-горива и стремежът му ЕС да разреши продажбите на такива автомобили след 2035 г.

Компанията Porsche, която досега не беше очертала плановете си в крайна сметка да има само един модел с двигател с вътрешно горене, се счита за тясно свързана с електронните горива поради инвестицията си в чилийската енергийна компания HIF Global.

Автомобилният производител ще електрифицира своя компактен SUV Macan, след това спортния автомобил 718 и след това най-продавания Cayenne, заяви ръководителят на екипа за електронни горива на Porsche Карл Думс. Изключение прави моделът 911, на който се падат 13% от продажбите през 2022 г.

"Нашата стратегия на първо място е преминаването към електрическа мобилност и ще произвеждаме 911 възможно най-дълго с двигател с вътрешно горене", каза Думс.

Плановете на Porsche за електрически превозни средства и инвестициите в електронни горива са отделни, каза той.

Е-горивото на HIF Global е насочено по-скоро към авиационната индустрия и тежкотоварните превозни средства, тъй като пътническите автомобили почти всички ще станат електрически, добави Думс.

Експерти в областта на автомобилостроенето и бизнеса твърдят, че синтетичните електронни горива, които се произвеждат от възобновяема енергия или от вътлеродно неутрална енергия ще се използват само в нишови модели от висок клас. Големите автомобилни производители вероятно ще избягват нови модели с такъв тип горива след 2035 г., тъй като вече са поели ангажимент за 1,2 трилиона долара за електрификация.

За сравнение, според Pitchbook стартиращите компании за е-горива, фокусирани предимно върху авиационното гориво, са привлекли по-малко от 1 млрд. долара инвестиции.

Подобно на Porsche, Ferrari настояваше за освобождаване от забрана за използване на електронни горива в ЕС, което все още не е финализирано, но въпреки това твърди, че 80% от моделите ѝ ще бъдат електрически или хибридни до 2030 г.

Множество по-малки производители на автомобили също искат да продават луксозни, високоефективни модели с електронно гориво на клиенти, които са достатъчно богати, за да си позволят скъпото гориво, което днес може да струва до 10 паунда (12,90 долара) за литър.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ