Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Андрей Петров, "dm България": Уверено се справяме с кризите
През 2023 г. ще инвестираме в зелена енергия, фотоволтаици и най-вече в подобряване на клиентското преживяване, казва Андрей Петров, председател на Борда на управителите на „dm България“, управител „Експанзия“ и „Продажби“
Как функционира една толкова голяма компания в серия от кризи?
Предизвикателствата за нас през последните години бяха много. Кризите се отразиха на нашата работа, но успяхме и продължаваме да преминаваме уверено през всички тях. Те ни направиха по-силни, по-сплотени като общност и още по-сигурни в действията ни. Постоянно разработваме различни сценарии за действие, следим ситуацията ежедневно и се опитваме да се напаснем към нея. По отношение на дългосрочните ни планове за устойчивото развитие продължаваме все по-целенасочено да работим в тази посока.
Какви промени констатирате в поведението на клиентите заради кризите?
Наблюдаваме промяна в потребителското поведение, която не е в посока на ограничаване, а по-скоро на разумно потребление. При dm това се изразява в две тенденции. Първата е търсене на алтернативи, което означава, че все повече хора се доверяват на собствените ни марки, при които получават отлично качество на разумна цена.
Друга тенденция, която наблюдаваме, е все по-високото одобрение на ценовата ни стратегия „Трайно изгодно“. Тя гарантира, че поне четири месеца след датата, указана на етикета на даден продукт, неговата цена няма да се увеличи. Така „Трайно изгодно“ се утвърждава като ценови модел, който подкрепя рационалното пазаруване, ограничава излишното харчене на пари и презапасяването и дава сигурност и спокойствие във времена на растяща инфлация и променящи се цени.
Какви са тенденциите и резултатите няколко месеца след отварянето на онлайн магазина?
Най-често купуваните стоки онлайн са продукти за бебето, биохрани, перилни и почистващи препарати. През последния месец отчитаме голям интерес към коледния ни асортимент, който вече е онлайн. Средният размер на покупката от онлайн магазина е около четири пъти по-висок в сравнение със средния бон във физическите магазини.
Мога да споделя също и друг интересен факт, който показва статистиката на търсенията в нашия онлайн магазин в първите два месеца от старта му. Сред най-търсените продукти в онлайн търсачката са тези от категориите Грим за очи и Грим за устни. Хората използват онлайн платформата за събиране на продуктова информация, която да им помогне при вземането на решение за покупка. А тя от своя страна се случва предимно във физическите ни магазини при този асортимент на продукти за красота.
Кое отговаря и кое не на предварителните очаквания и прогнози?
Положително оценяваме факта, че една от най-харесваните функционалности в нашата онлайн платформа е услугата „Експресно получаване в dm магазин“. Всеки клиент, който има регистрация в „Моят dm акаунт“, безплатно може да заяви получаване на поръчката си в най-удобния за него dm магазин и да я вземе в рамките на 3 часа. Това удобство се оценява високо и над 30% от пазарувалите онлайн се възползват от експресното получаване в dm магазин. Очаквам този дял да нарасне още повече по време на коледните и новогодишните празници. Предлагаме и стандартна доставка с куриер, която е безплатна за поръчки над 100 лева.
Колко регистрации в България има онлайн магазинът на dm?
От старта си в средата на септември до края на октомври броят регистрации в онлайн магазина е близо 20 хил. на база брой регистрирани имейл адреси. За нас е особено важно и хора от градове, в които нямаме физически магазини, да могат да пазаруват лесно и удобно от dm.
Има ли бъдеще, в което хората ще пазаруват само онлайн, без да го правят в реалните магазини?
Онлайн магазинът и мобилното приложение надграждат клиентското преживяване във физическите магазини и естествено създават възможности за избор на хората – да решат сами кой е най-удобният за тях формат за пазаруване. Особено в областта на търговията с дрогерийни стоки, където водещо е и сетивното усещане, тези два канала на пазаруване – онлайн и офлайн, взаимно се допълват и са изцяло в полза на клиента. Както споделих по-горе, онлайн платформата ни се ползва и за събиране на продуктова информация за осъзната покупка, която се случва във физическите магазини. Тоест бихме могли дори да обобщим, че процесът на пазаруване започва онлайн и се осъществява реално в магазин на място.
Какви са прогнозите ви за 2023 г.?
Надявам се всичко, свързано с кризите, които коментирахме по-рано, да се успокои – здравната криза вече да е овладяна, инфлацията да намали темповете си на ръст и войната в Украйна скоро да приключи. Вярвам, че всички пазари, повлияни от нея, постепенно ще се върнат в нормалните си ходове. Въпреки това очаквам една динамична за dm година, свързана с още нови магазини, както и подобряване на качеството на съществуващите ни локации. Планираме значителни инвестиции в зелена енергия, фотоволтаици и най-вече в посока подобряване на клиентското преживяване в магазините ни. Да не забравяме кой е в центъра на нашата работа – човекът като наш клиент, партньор и колега.
Алек Вучков. Текстът е от бр. 11/22 на сп."Мениджър", който е на пазара. Можете да го намерите и онлайн в ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.