Лондон освобождава производителите на суперлуксозни автомобили от стандартите за зелен преход

Лондон освобождава производителите на суперлуксозни автомобили от стандартите за зелен преход

Британските производители на луксозни автомобили, включително Aston Martin, McLaren, Lotus и Bentley, ще бъдат освободени от изпълнението на строгите изисквания на правителството за постигане на нулеви нетни емисии. Това съобщи вестник The Daily Telegraph, позовавайки се на решението на британските власти на фона на въвеждането на мита от американската администрация.

Според изданието производителите на премиум автомобили, които произвеждат сравнително малък брой коли, вече няма да трябва да се съобразяват с решението да въведат забрана за продажба на нови автомобили с бензинови двигатели до 2030 г. За британската автомобилна индустрия като цяло забраната за продажба на нови автомобили с бензинови, дизелови и хибридни двигатели е отложена до 2035 г.

Преди това редица водещи световни производители на автомобили вече обявиха преминаването си към производство на електрически превозни средства през следващите години. До края на десетилетието британски компании, включително Jaguar Land Rover, също възнамеряват да се преориентират към производството на такива превозни средства. Общо до 2030 г. най-големите автомобилни производители планираха да похарчат 515 милиарда долара за електрически превозни средства и батерии за тях.

Въпреки това тарифната вълна от Вашингтон може, както отбелязват експертите, да направи корекции в такива планове. Въпреки факта, че Вашингтон е определил минимална митническа ставка от 10% за Обединеното кралство, британските автомобили ще бъдат подложени на мито от 25%.

Обединеното кралство изнася годишно около 100 хиляди автомобила за САЩ на обща стойност около £7,6 милиарда ($10 милиарда). Най-популярните британски модели автомобили, продавани на американския пазар, са Range Rover, Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Lotus и Mini. Общо американският пазар представлява 17% от британския износ на автомобили. Заема второ място след пазара на ЕС (54%).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ