Molson Coors придоби собственика на "Каменица"

Molson Coors придоби собственика на Каменица

Една от най-глемите пивоварни компании в света Molson Coors подписа окончателното споразумение за придобиването на  StarBev, която държи девет пивоварни в Централна и Източна Европа, включително и в България. Със сделката, Molson Coors става собственик и на прочутия бранд Staropramen.

За StarBev, която е притежавана от CVC Funds, новият собственик ще плати 2.65 милиарда евро (3.54 милиарда долара).

 “Придобиването на StarBev категорично се вписва в стратегията на Molson Coors да увеличим портофолио си с високо-позиционирани марки и да задълбочим нашето присъствие на развиващите се пазари по целия свят.”, коментира Питър Суинбърн, президент и главен изпълнителен директор на Molson Coors. „Биреният пазар в Централна и Източна Европа е много примамлив, защото притежава както исторически обусловени тенденции така и потенциал за развитие, тъй като в момента регионът се завръща към темповете на развитие от периода преди икономическата криза.”, добави той.

 „StarBev, като лидер на пазара в Централна и Източна Европа, осигурява на Molson Coors чудесна платформа за развитие и превъзходна основа, от която да представим наши ключови марки, като “Карлинг” (Carling) например, в Централна и Източна Европа. “Старопрамен” (Staropramen), която е марката знаменосец на StarBev в световен мащаб, също така ще подобри нашето портфолио на сегашните и бъдещите ни пазари.”, смята Суинбърн.

 StarBev осигурява работа на приблизително 4,100 души чрез пивоварните си в Чехия, Сърбия, Хърватска, Румъния, България, Унгария, Черна Гора. Тя също така продава марките си в Словакия и Босна и Херцеговина. StarBev произвежда 13,3 милиона хектолитра годишно и е в първата тройка по пазарен дял на всеки от пазарите си. Портфолиото на StarBev включва над 20 марки, сред които са “Борсоди” (Borsodi), “Каменица” (Kamenitza), “Бергенбиер” (Bergenbier), “Озуско” (Ozusko), “Йелен” (Jelen) и “Никсицко” (Niksicko). Компанията притежава и лиценз за разпространение на марки като “Стела Артоа” (Stella Artois), “Бекс” (Beck’s), “Хугарден” (Hoegaarden), “Ловенбрау” (Lowenbrau) и “Леффе” (Leffe).

Molson Coors очаква сделката да има натрупващ ефект към приходите през цялата първа оперативна година и да генерира около 50 млн. долара оперативни приходи преди данъци до 2015 г., основно чрез оптимизиране ефективността на производството, доставките и други подони дейности.

Сделката подлежи на одобрение от определени административни органи за защита на конкуренцията към Европейския Съюз и се очаква да бъде завършена през второто тримесечие на 2012 г. След приключване на сделката, StarBev ще оперира като отделна бизнес-дивизия в рамките на Molson Coors, като централата на компанията ще остане в Чехия.

Пивоварната компания Molson Coors е една от най-големите пивоварни в света, образувана през 2005 г. след сливането на канадската Molson (създадена през 1787 г.) и американската Coors (основана пред 1873 г.) Компанията оперира на пазарите в Канада, САЩ, Великобритания. Притежава богато и разнообразно портфолио от собствени и партньорски марки, сред които са и лидиращите брандове й Coors Light, Molson Canadian и Carling.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ