Диверсификация: "Калашников" пуска модна линия дрехи

Диверсификация: Калашников пуска модна линия дрехи

Най-големият руски производител на оръжие „Калашников“ ще диверсифицира производството си, като пусне и модна линия облекло и аксесоари със собствена марка, съобщава руският „Известия“.

До края на годината ще бъдат открити 60 фирмени магазина из Русия, които ще предлагат и оръжие, и модни стоки „Калашников“, казва пред изданието маркетинг директорът Владимир Дмитриев.

Той отбелязва, че дълги години е работил в автомобилната индустрия и не доумява как досега концернът няма собствена модна марка. Гиганти като Caterpillar и Ferrari например получават до 10% от приходите си от продажба на собствена модна линия. „Калашников“ е световна марка и смятаме, че и дрехите и сувенирите с нашия символ ще бъдат търсени наравно с осовната ни продукция, казва маркетологът.

Той допълва, че заради санкциите срещу Русия след анексията на Крим концернът е бил принуден да преразгледа маркетинговата си политика:  преди това 70% от ловното и спортното оръжие се е продавало в Европа и САЩ. След загубата на тези пазари „Калашников“ се преориентирал към руския купувач. Включително и за сметка на усвояването на нишата на продукцията, която не подлежи на лицензиране, каквато би била модната линия.

„Калашников“ впрочем не са новатори. Първи да пробият в модата се опитаха производителите на бронрана транспортна техника „Уралвагонзавод“. Под марката УВЗ се продават фланелки, шапки, блузи и обувки. В графата „ексесоари“ на фирмения сайт се предлагат чанти за ноутбек, калъфи за телефони, портфейли и дори настолна игра, наречена „Полигон“. Сред артикулите й са фирмени хокейни екипи, екипи за колоездене,  професионално облекло на работниците от цеха, в който се произвеждат танкове Т-72 и Т-90, както и „ексклузивен комплект“ танкистка униформа по мярка на клиента.  

На руския пазар има още един ярък представите на руския стил „милитъри“, пише „Известия“ – това са магазините за облекло и аксесоари „Руска армия“. Той е първият „отечествен бранд“, който популяризира чрез облекло службата във въоръжените сили и повишаването на патриотизма. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ