Икономиката на Facebook

Икономиката на Facebook

Със своите 1,35 млрд. потребители, най-голямата социална мрежа Facebook е наричана "втората най-многолюдна държава на планетата". 

Въпреки че регистрираните в нея са част от гигантска виртуална общност, Facebook създава реална икономика, посочва в материал агенция "Ройтерс". Икономическата активност, породена от Facebook, се оценява на 227 млрд. долара и 4,5 млн. работни места. Данните са 2014 г. Събрани са от изследване на консултантската фирма "Делойт и Туш". 

Докладът на фирмата изброява различните видове бизнеси - за поддържане на Facebook страници, мобилни приложения и игрите, чиито услуги потребителите започнаха да използват след появата на Facebook. Той измерва цялата икономическа дейност в резултат на социалната мрежа. Взети са предвид също търсенето на мобилни устройства и сървъри за онлайн свързване, провокирани от Facebook. 

Когато една компания рекламира пред аудиторията на Facebook, част от продажбите в резултат могат да бъдат директно приписани на наличието на социалната мрежа. Щом потребителите съберат благотворително 100 милиона долара за изследване на амиотрофичната латерална склероза, както се случи това лято след предизвикателството на ледената кофа, видео рекламите с автоматично зареждане на Facebook са ключов фактор, посочват авторите. 

"Хората вярват, че технологиите създават работни места само в технологичния сектор и заличават работни позиции навсякъде другаде. Този доклад показва, че това не е вярно", коментира главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг. По думите й сайтът е помогнал в създаването на нова вълна от малки фирми в различни индустрии - от модата до фитнеса. Сандбърг разказва за група млади жени в Бенгалуру, Индия, която направила фирма за аксесоари за коса, използвайки Facebook. "Вече не сме в ситуацията, в която само огромните корпорации могат да създават работните места, от които светът се нуждае.", коментира по този повод Сандбърг. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ