Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Собствените марки - ход напред в битката за купувача
В днешно време всички магазини изглеждат еднакво и продават почти едни и същи неща. Ето защо собствените марки се превръщат в ключов фактор за диференциация и повечето вериги непрестанно разширяват асортимента си от такива продукти. Собствените марки постепенно се превръщат в пълнокръвни маркови продукти. Това изтъкна Жан-Жак Дюпа, президент на Axial Pacific. Той е един от участниците в еднодневния форум „Битката за купувача. Възможности, гаранции и решения за успешния търговски бизнес“, който списание „Регал“ организира днес в София съвместно с Института за маркетингови изследвания GfK.
За да имаме таргетиран подход към купувачите е необходимо да познаваме добре нагласите и поведението им. Сегментацията на купувачите (определянето на клъстери) дава възможност за по-прецизно таргетиране по отношение на асортимент, промоции и информация, посочи Мартина Щайнбергер-Ворачек, вицепрезидент на „Хенкел“ за продажбите на перилни и почистващи препарати в Централна и Източна Европа.
Бурният световен икономически климат изправи бързооборотните марки пред множество предизвикателства. Само силните и ефективни стратегии за бранд дизайн могат да помогнат на марките да оцелеят и процъфтяват, коментира от своя страна Гордън Чезарео, криейтив директор на Design Board. Според него е наложително компаниите да преразгледат прилаганите от тях стратегии в момента, за да изграждат отношения с потребителите, да запазват лоялността им и да овладеят възможностите за разширяване на клиентската си база. Възможностите за постигането на тези ключови цели са намаляване на цените, предлагане на еднократни разфасовки, промотиране на специфични ползи без намаляване на цената, ефективната употреба на наследството на марката и стратегии за намаляване на разходите чрез премахване на надписите на много езици и замяната им с образи. В конференцията участват представители на над 300 компании.
Светлана Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.