Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Точната презентация - витрината на бизнеса
Ще се запознаете с няколко прости, но резултатни съвети, които ще помогнат на вашите презентации да се откроят дори сред най-големите ви конкуренти.
Първата стъпка, преди да сключите голяма сделка с нов клиент е да накарате хората да се интересуват от това, което предлагате. Това обикновено води до една начална презентация, която ще подбуди интереса им за повече информация. Заинтересованото поколение е една от най-важните аудитории, пред които можете да представите идеите си. Ако не разберете правилно техния интерес, може би ще тръгнете в грешна посока и едва ли ще имате повече шансове за презентация отново.
За да не съжалявате, че сте пропуснали шанса си, следвайте тези полезни стъпки:
Вашата презентация е витрина на бизнеса ви. Клиентите я гледат и взимат решения за това кои сте, какво правите и дали искат да работят с вас - въз основа на своите впечатления от вашата презентация.
Както малките, така и големите фирми правят едни и същи грешки. Най-ефикасният начин да спечелите вашите клиенти е като избегнете двете най-чести клопки. Те се наричат:
- От "Как" до "Защо"
- От "Нас" до "Вас"
1. Капан номер едно: задават грешен въпрос.
Голяма част от представящите се фирми са с грешна информация. Те запознават аудиторията с 40 слайда, разделени на точки, със статистика на компанията, възможности, продукти, географски процеси, системи и награди. Всичко това е, в отговор на въпроса: "Какво всъщност правите?".
Но в действителност, въпреки че клиентът може действително да зададе въпроса на глас, на него не им пука за нищо от това. Честно казано, той се опитва да извлече от информацията само това, което му е нужно.
Слушателите няма да ги интересува как ще изпълните задачата си пред тях, а защо трябва да ви го позволят.
Как да постигне това презенаторът?
Златното правило е да се запита за всеки факт, точка, картина или диаграма в презентацията: "И какво от това?". Ако няма написан отговор на този въпрос, след това го измъкнете сам пред клиента - това е отвличане на вниманието.
2. Капан номер две: презентирате само това, което правите, а не това от което имат нужда.
Това представлява самият начин на мислене на представящия. Ако той говори за собствената си фирма, много често използва формата "ние" - "Ние правим това, ние онова, ние, ние, ние...". Ако представяте клиентите и техните проблеми, много по-често в речта ви ще присъства формата на обръщение "вие". Това е навик, но с промяната му се измества акцента на самата презентация от това е всичко за мен до всичко това е за вас.
Превключвайте на фокуса върху клиента в търговското представяне и резултатът ще е много по-добър.
Несигурната презентация представя вашата организация в същата светлина. Така че преди встъпването във всяка една сделка върнете се към тези съвети, препрочетете ги и се подгответе както трябва. Представете се достойно, като дори надхвърлите собствените си очаквания!
Inc.com
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.