Европа гледа телевизия повече отвсякога

Европа гледа телевизия повече отвсякога

Няма друга медия, която да изгражда толкова ефективно марките и да оказва такова значително влияние върху поведението на клиентите и върху консумацията. Това казва Оливър Хергесел, вицепрезидент „Корпоративни комуникации и маркетинг” в RTL Group* в специално интервю за „Мениджър NEWS”

- Господин Хергесел, пред телевизора или пред компютъра предпочитате да гледате програмите, които произвежда RTL?

- Както много хора, така и аз мога да гледам които програми поискам, където да е и по което и да е време. Това е най-страхотното нещо, което ние, консуматорите, печелим от новите технологии - вече не e задължително да гледаме в момента. Чрез catch-up-TV всеки потребител на интернет може да се снабди с желаното от него видео седмица след излъчването му по телевизията. Иначе аз лично гледам най-вече телевизия на живо. Правя го или чрез лаптопа си, или чрез сателит, свързан с телевизора ми вкъщи.

- Как интернет промени бизнеса с телевизионните продукции?

- Всъщност интернет повлия много по-малко на телевизията, отколкото повечето хора предполагат. Преди около две години се носеше мълвата, че появата му ще убие традиционната медия. Днес се вижда, че се случи тъкмо обратното. Консумацията на телевизионно съдържание нарасна. Хората във всички краища на Европа гледат телевизия повече отвсякога. Тя е и ще продължи да бъде водещата медия. Защото трогва хората, радва ги и ги кара да съпреживяват. Няма друга медия, която да изгражда толкова ефективно марките и да оказва такова значително влияние върху поведението на клиентите и върху консумацията. Ако рекламодателите имат желание да въведат на пазара нов продукт, те трудно биха привлекли желаното внимание към него, без да рекламират по телевизията.

- Кой спечели и кой загуби от сливането на телевизионното съдържание с това на интернет?

- Не може да се каже със сигурност какво точно представлява съдържанието в интернет. Мрежата е най-подходящото средство за търсене и предоставяне на съдържанието на другите видове медии - вестници, блогове, музикална индустрия. Освен всичко това тя разпространява и телевизионните програми. Като цяло може да се каже, че двете медии – телевизията и интернет - спечелиха от този процес, защото сега взаимно се допълват. От една страна, клиповете и социалните мрежи са добро забавление в интернет. От друга, те ефективно промотират телевизионната програма. Освен това интернет вече е нова и иновативна платформа за дистрибуция на телевизионното съдържание. Скоро всички основни производители ще предложат начин, по който телевизионният поток от интернет ще може да бъде гледан на телевизионния екран. Това ще стане възможно чрез т.нар. прозорец в прозорец (win-win situation). По този начин ще може да се съблюдава и въпросът за авторското право.

- Дойде ли краят на времето, когато бързахме да се приберем вкъщи, за да не пропуснем любимото си шоу по телевизията?

- Със сигурност. Вече може да гледаме любимото си шоу само час по-късно чрез т.нар. +1 канал. Може да си го запишем на харддиска или да си го пуснем, когато имаме време, чрез услугата catch-up-TV. Както казах - където и да е, когато и да е.

- Как вашите собствени продукции стигат до мрежата?

- Пробвахме няколко от новите платформи, за да добием по-добра представа какво би могло да проработи, и се получи следното: онлайн платформите на RTL Group в Европа през първата половина на 2009 г. са регистрирали общо 470 млн. видеоизлъчвания. Това е повишение с 98% в сравнение с първата половина на 2008 г. Като цяло видяхме процес на утвърждаване и разширяване на услугите за гледане на запис catch-up-TV, които RTL Group предоставя. Във Франция определени програми от видеопорталите M6 Replay и RTL Now се гледат чрез мобилните телефони. В Германия каналът Vox пусна свой собствен сайт за онлайн излъчване - Vox Now, а в Холандия порталът RTL Gemist в края на февруари 2010г. започна да се излъчва и на телевизионния екран. Нашата продуцентска компания FremantleMedia вече от години инвестира в шоута, игри и филми, чиито серии се разпространяват само чрез интернет. Те продуцират кратки филми и онлайн епизоди, публикуват ги в интернет и създават специални социални мрежи, свързани с тях.

- Инвестирате в онлайн платформи, които не разпространяват съдържанието на медиите в групата, а са предназначени за социален контакт между хора с еднакви интереси. Защо го правите?

- Ние сме там, където е публиката ни. Искаме да направим собствените си платформи атрактивни за колкото се може повече хора. Винаги се стремим да отидем там, където са феновете и зрителите ни. Ако разгледате класациите на най-посещаваните социални мрежи в Германия до есента на 2009 г., ще откриете, че wer-kennt-wen (в превод „кой кого познава”), която RTL Group купи, заема първо място сред тях, отбелязвайки 6,2 млн. потребители месечно. Правим бизнес, разпространявайки чрез новите технологии медийното съдържание и марката си. Затова нашите продукти могат да бъдат намерени във всички платформи, които потребителите харесват.

* RTL GROUP е една от водещите европейски мрежи от електронни медии. Състои се от 45 телевизионни канала и 32 радиостанции, които оперират в 11 страни.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ