Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Български млечни продукти ще се произвеждат и в Монголия
Монголия е втората азиатска държава, която ще произвежда българско кисело мляко с бактерията „Лактобацилус булгарикус“. Споразумение за използване на лиценза бе подписано между „Ел Би Булгарикум“ и една от най-големите монголски компании за производство на храни „APU Company“. Инициативата за стъпване на азиатския пазар бе на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов и се случва с активната подкрепа на посланика на Монголия у нас Н. Пр. г-жа Лхагвасурен Саянаа. Двамата присъстваха и на официалното подписване на документа, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката и индустрията.
„Началото на разговорите за това сътрудничество бе поставено през декември миналата година и само за четири месеца успяхме да стигнем до подписването на днешното споразумение. То ще позволи автентичното българско кисело мляко да се продава и в Монголия“, каза министър Никола Стоянов. Икономическият министър и Н. Пр. Лхагвасурен Саянаа подчертаха, че това е стъпка в посока на засилване на двустранните икономически отношения между България и Монголия.
„България е родина на киселото мляко и ще използваме националната традиционна технология за изработването на млечните продукти в Монголия“, коментираха от ръководството на „APU Company“. От тяхна страна бе наблегнато на факта, че споразумението ще им позволи да изпълнят една от целите, заложени от монголската държава за производството на здравословна и полезна храна. Те вече са посетили и базата на „Ел Би Булгарикум“ във Видин, за да се запознаят на място с производствения процес в българското дружество. Интерес има и към общи проекти в развойната дейност и създаване на съвместни продукти, съобразени с особеностите на монголския пазар.
Споразумението е със срок от пет години. Монголската „APU Company“ получава лиценз за разработване, производство, продажба и разпространение на млечни продукти с оригинални български закваски за територията на Монголия, за което ще заплаща и лицензионни такси на „Ел Би Булгарикум“. „Популяризираме България, но и увеличаваме приходите за българското предприятие“, подчерта министър Стоянов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |PayPal ще интегрира Agentic Commerce Protocol в ChatGPT
Технологии |Омбудсманът иска спешни мерки заради липсата на формула за изчисляване на парното
Политика |Банките от еврозоната затягат достъпа до кредити поради търговски рискове, показва проучване на ЕЦБ
Финанси |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.