Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Една трета от бизнеса във Великобритания вече е засегнат от нападенията над кораби в Червено море
Британски фирми твърдят, че се сблъскват с по-високи транспортни разходи и закъснения до четири седмици заради нападенията на хутите в Червено море, съобщи BBC.
Повече от една трета от фирмите, анкетирани от Британските търговски камари ( BCC), заявиха, че са били засегнати.
Сред износителите, участвали в проучването, тази цифра е нараснала до повече от половината. Допълнителните разходи биха могли да допринесат за повишаване на цените в икономиката на Обединеното кралство като цяло, предупредиха от BCC.
"В сектора на морските превози е имало свободен капацитет, за да се реагира на трудностите, което ни е спечелило известно време", заяви Уилям Бейн, ръководител на търговската политика на БКК. "Но нашите проучвания показват, че колкото по-дълго продължава настоящата ситуация, толкова по-вероятно е натискът върху разходите да започне да се засилва."
Износителите, търговците на дребно, търговците на едро и производителите са по-склонни да усетят въздействието, отколкото други фирми, установи BCC, като някои от тях изпитват недостиг на стоки за продажба на клиенти и компоненти за производствените линии или са изправени пред затруднения с паричните потоци.
Пренасочването на пратките около южния край на Африка, нос Добра надежда, удължава времето за доставка с още три до четири седмици, съобщи БКК, а някои фирми посочват, че цените за наемане на контейнери са се увеличили с повече от 300 %.
Рейчъл Уоринг, управляващ директор на Warings Furniture, която внася интериорно обзавеждане за кръчми и ресторанти, заяви, че конфликтът се е отразил на бизнеса ѝ още преди Коледа.
Трябваше да предвидим допълнителни разходи, тъй като офертите, които получавахме за контейнери, бяха значително по-високи", каза тя в предаването на Би Би Си Wake Up To Money.
Освен това тя предлага на клиентите си допълнителни услуги, за да компенсира закъсненията. Но тя се надява да противодейства на някои от увеличенията на разходите, като договори по-ниски цени с китайските производители, от които се снабдява, и ако може, да избегне по-нататъшно повишаване на цените за клиентите.
BCC, която представлява над 50 000 предприятия в своята мрежа, заяви, че предвид обстоятелствата би искала да види допълнителна правителствена подкрепа за износителите, включително сформирането на съвет по износа, който да насърчава търговията.
"Икономиката на Обединеното кралство отбеляза спад в общия си износ на стоки за 2023 г. и при слабото глобално търсене е необходимо правителството да разгледа възможността за предоставяне на подкрепа в бюджета за март", заяви г-н Бейн.
След началото на конфликта между Израел и Хамас през октомври хутите нападнаха търговски кораби, пътуващи през Червено море. Подкрепяната от Иран групировка заяви, че атакува кораби, свързани с Израел, САЩ и Обединеното кралство, в подкрепа на Хамас.
САЩ и Обединеното кралство отговориха с въздушни удари по цели на хутите в Йемен.
Червено море е най-прекият морски път между Азия и Европа. Големи корабни компании, сред които Mediterranean Shipping Company и Maersk, пренасочиха корабите си към много по-дългия маршрут около африканския нос Добра надежда и след това нагоре по западната страна на континента. Това обаче доведе до увеличаване на разходите, включително за застраховки, както и до закъснения.
По-рано този месец една от най-известните марки чай в Обединеното кралство - Tetley - предупреди, че доставките са "много по-малки", отколкото би искала, а конкурентът й Yorkshire Tea заяви, че също следи ситуацията отблизо.
В годишното си проучване, което се проведе между 15 януари и 9 февруари, BCC се допита до повече от 1000 фирми.
90% от отговорилите са малки фирми с по-малко от 250 служители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.