Великите марки: Levi's
Levi Strauss & Co e основана през 1873 г. с идеята да осигури на миньорите и работниците издръжливи панталони за тежка работа. Днес компанията продава в повече от 110 страни, в 55 000 магазина по света. И има около 5000 регистрирани търговски марки.
След няколко години, прекарани в Ню Йорк заедно с по-големите си братя, Леви решил да си потърси късмета в Сан Франциско. Това били дните на калифорнийската "треска за злато". Идеята на Леви Строс била не да стане златен миньор, а да продава дрехи на миньорите. Но погледнато от друга страна, с времето той и неговата компания се превърнали в един от най-успешните златотърсачи на всички времена.
На 20 май 1873 г. той и неговият партньор получили патент от Щатите да използват медни капси, за да заздравят джобовете към денима. Levi Strauss & Co първи започва да произвежда най-известната марка джинси днес. Настъпили години на все по-успешен бизнес. Компанията пораснала и под ръководството на Леви се наложило три пъти да сменят офиса си с по-голям. Той умрял през 1902 г. и я завещал на племенниците си. Ако е възможно да умреш в най-подходящия момент, Леви Строс го е направил. През 1906 г. малко или много цялото Сан Франциско било разрушено от голямото земетресение и последвалите пожари. Централният офис и фабриките били сринати. Трябвало ли наследниците на Леви да се предадат? Неговият дух бил с тях и въпреки че загубили всички фабрики и складове, техните банкови активи все още били в добро състояние. И взели решение, което мисля, че не само ги е спасило, но ги е направило и много по-силни. Всички работници получавали заплатата си всеки месец, въпреки че вече нямало работа. На всички техни снабдители, които също търпели големи загуби от земетресението, били дадени кредити и големи заеми. Стъпка по стъпка мениджърите, доставчиците и работниците се изправили на крака. Всеки помагал с каквото може. Отнело им години да изградят всичко отначало. Но както знаете - успели.
През 1950 г. започнал джинсовият бум. От общите работници до Джеймс Дийн и Марлон Брандо. Родила се първата култура на младите: кожени якета, рокендрол, кока-кола и бунт. И, разбира се, джинсите. Очевидно, че облеклото на тийнейджърите вече били джинсите. Това, в което успели в Levi's, било, че когато същите тези тийнейджъри остарявали, не спирали да носят любимите си панталони. Хората, които били млади през 50-те, продължили да си ги купуват и през 60-те и 70-те. Доброто нещо за компания като Levi Strauss & Co. е, че с всяко ново десетилетие се появява ново поколение от запалени клиенти. Джинсите са се превърнали в световна мода. Днес вече не можеш да кажеш, че джинсите са мода. В Щатите Levi's са нарицателно за джинси. По същия начин, по който казвате на копиращата машина Xerox, казвате и Levi's за която и да е марка джинси.
Друга глава от успешната история на Levi's е написана от рекламата. Със стотици класически реклами днес, с брилянтни телевизионни клипове, с отношение и самоувереност, каквито не виждаме в много други компании. Днес в Levi's знаят също, че понякога джинсите не са най-подходящото облекло, и са създали марката Docker's. Също лежерна, но малко по-градска. Таргет групата са хората над 30 с офис кариера. Брилянтната идея и концепция на Docker's е да запълни празнотата между джинсите и черните костюми. Марката за професионалистите, които не носят вратовръзка.
Печалбите на Levi Strauss & Co за последната година възлизат на 4,2 млрд. долара. Не е зле за човек, който в началото обикалял улиците пеша и продавал панталони един по един от голям сак на гърба си. Но както добре знаем, качеството никога не излиза от мода. Без значение от земетресенията.
Архив/ сп. "Мениджър"
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.