Ивайло Пенчев за талантите
- Господин Пенчев, талантите ли правят разликата между компаниите?
- Бих казал хората. Компаниите са отражение на хората, които работят в тях. Основателите на компаниите са най-ценни по правило, защото са предприемачи. С нарастването на компаниите обаче, привличането на таланти става критично важно.
Трябва да е ясно обаче, че е почти невъзможно какъвто и да било талант да замени предприемача. Компания, която не е водена от предприемач, неминуемо ще започне да залинява. Без значение колко образован, талантлив и опитен е висшият мениджмънт. Компания, водена от предприемач, ще бъде по-конкурентна от такава, водена от непредприемач при равни други условия. Затова разрастващите се компании трябва да създават предприемачи.
- Има ли значение откъде идват талантите?
- Талантите, които идват от север, са свикнали на студен въздух и по-рядко боледуват. Те кашлят и мрънкат по-рядко. Талантите, идващи от юг, танцуват и рисуват по-добре, но умират или се разбягват по-лесно при влошаване на климата. Източните таланти са по-упорити и са готови да работят много за малко пари. Също така кожите им губят еластичност по-бавно и по този начин телата им запазват формата си за дълго, без да се свличат, което е бич за козметичната индустрия по онези земи. Това е и причината известните козметични фирми да са възникнали в западните територии. И накрая, талантите, идващи от запад, са най-скъпи. Те се делят на два вида – тези, идващи от северозапад, и онези, идващи от югозапад. Северозападните таланти, освен на студ, са устойчиви и на влага и рядко мухлясват. Югозападните обаче са само скъпи, без да са устойчиви на студ и влага. Също така танците им са по-вяли и не се препоръчват на предприемачите от центъра на вселената, а именно Балканите.
По нашите земи се срещат таланти от всички посоки на света и това, което ги обединява, е че са дошли тук, за да си търсят жена. За кратко или за по-дълго. Напоследък обаче местните жени се разбягват, привлечени от разказите на пътешественици за качествата на талантите, идващи от другите посоки на света, които са силно преувеличени. Разказите, имам предвид, са преувеличени. Посоките на света не чак толкова.
И накрая, за да отговоря на въпроса ви – няма значение от къде идват талантите, стига да си намерят жена на местна почва.
- Как развивате своите таланти?
- Развиваме талантите си по няколко начина. На първо място следва да кажа, че за да започнем да развиваме един талант, той трябва да дойде при нас достатъчно навит. Таланти, които не са навити достатъчно, са много трудни за развиване, доколкото те не чувстват нужда да се развият. Което е разбираемо.
След като попаднем на навит талант, първо оценяваме степента на навитост, както и посоката и евентуалните усложнения, свързани с навиването – различните видове усуквания, бръчки (тук източните таланти са с предимство поради по-трудното набръчкване) и така нататък. Казвайки “и така нататък”, нямам предвид конкретна посока, а използвам израза, за да създам у читателя усещане за невъзможност, а и нежелание да споделя всички подробности, отчасти поради естествената сложност на материята, отчасти поради известна липса на ентусиазъм от моя страна.
Талантите, които са навити много стегнато, имат склонност към бурно и съответно неконтролируемо развитие. Те могат да бъдат опасни за организацията, понеже в процеса на бързо развиване често им се завива свят, главозамайват се и започват да се движат във всички посоки с висока скорост, но известна непохватност, идваща от главозамайването, и по тази причина често се блъскат в препятствията, които се изпречват на пътя им с голяма сила, а и с въртеливо движение. Ако препятствието е твърдо, така засилилият се талант след удара би могъл да рикошира директно в обратна посока или пък да се фалцира поради въртеливото движение и да се устреми към следващ сблъсък, но във всеки случай при тези колизии и завъртания талантът изпитва болка и световъртеж, които неминуемо водят до разочарования или най-малкото – до общо объркване.
Ако препятствието, в което бързоразвиващият се талант се блъсне, е друг човек от компанията, той може да го нарани или най-малкото да го подразни. Затова трябва да сме внимателни с много навитите таланти.
Талантите, които са навити неравномерно, особено тези, при които посоката на навиване се сменя, също са опасни. Процесът на развиване в участъците на смяна на посоката е особено чувствителен, доколкото развиването в инфлексната точка (там, където посоката на навитост се сменя) води до едно усещане за безтегловност и липса на посока у развиващия се талант, и той може да изпадне в уплах, обърканост и да затвори очи за кратко именно в момента, в който е най-важно добре да си отваря очите.
Най-добре се развиват равномерно навитите, без смяна на посоката и усукване таланти. Но тях всеки може да ги развива. Достатъчно е да застъпиш единият им край с крак и да дърпаш от другия и те се развиват. Разбира се, трябва да се дърпа с постоянство и умереност, както и да не се вдига кракът от настъпването, в противен случай процесът на развиване може да се превърне в процес на транслиране, което е нежелателно.
Мога да споделя и някои други съвети – например да не се развива талантът през глава или по някой от другите груби и силови начини, за които е създаден терминът “ургулишката”, или пък при бързо развиване на таланта той да не разполага с остри предмети в ръцете, ако е с дълга коса – да се измери дължината на косата и в радиус, равен на така измерената дължина, умножен поне по 2, да не се развива друг талант с дълга коса.. Има и други съвети.
- Какво правите, за да не ги прекупят други фирми?
- Относно прекупуването на талантите от страна на други фирми, ние не правим нищо.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.