Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple стартира услугата "Купи сега, плати по-късно" в САЩ
Apple пусна своята услуга "Купи сега, плати по-късно" (BNPL) в Съединените щати - предизвикателен ход във финтех сектора, доминиран от фирми като Affirm Holdings и шведската разплащателна компания Klarna, предава Ройтерс.
Услугата Apple Pay Later, ще позволи на потребителите да разделят покупките на четири плащания, разпределени за шест седмици без лихва или такси, казаха от компанията. Първоначално ще се предлага на избрани потребители, с планове за пълно внедряване през следващите месеци.
Потребителите могат да получат заеми между $50 и $1000 за онлайн покупки и покупки в приложения, направени на iPhone и iPad с търговци, които приемат Apple Pay. Повече от 85% от търговците на дребно в САЩ приемат Apple Pay, посочват от компанията.
"Apple Pay Later абсолютно ще победи някои от другите играчи. Това ще отхапе от пазарния дял на други играчи", коментира Дани Хюсън, ръководител на финансовия анализ в AJ Bell.
Акциите на фирмата Affirm на "Купи сега, плати по-късно" (BNPL) паднаха с повече от 7%, докато PayPal затвори с около 1% по-ниско.
През 2020 г. свързаните с пандемията блокирания насочиха купувачите към платформи за онлайн разплащания, засилвайки търсенето на финтех компании, предлагащи услуги "Купи сега, плати по-късно", особено на клиенти от милениялите и поколението Z.
Дигиталните разплащателни гиганти, включително PayPal и Block Inc, се разшириха в сектора чрез придобивания, докато Affirm стана публична в листване за няколко милиарда долара.
Състоянието на сектора оттогава се обърна, тъй като нарастващите лихвени проценти и горещата инфлация намалиха покупателната способност и принудиха потребителите да стегнат кесията си.
"Очакваме Apple да действа предпазливо, особено в тази макро среда", каза Кристофър Брендлър, анализатор в D.A. Davidson, намеквайки за решението си да не използва партньор и да гарантира, финансира и събира директно заемите.
Apple Pay Later е активиран чрез програмата за вноски на Mastercard, посочват от компанията, добавяйки че Goldman Sachs е издателят на идентификационните данни за плащане с Mastercard.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.